۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱
زمینه‌های تحقق دیپلماسی اقتصادی در بودجه ۱۴۰۲ فراهم شود
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس:

زمینه‌های تحقق دیپلماسی اقتصادی در بودجه ۱۴۰۲ فراهم شود

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۲ زمینه های لازم برای تحقق هر چه بیشتر دیپلماسی اقتصادی و جلب منفعت برای ایران باید مورد عنایت خاص قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی، در خصوص ضرورت توجه به موضوع دیپلماسی اقتصادی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: فرصت پدید آمده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ زمان مناسبی برای پرداختن به موضوع دیپلماسی اقتصادی است. امیدواریم همکاران ما در کمیسیون تلفیق به این اصل توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: وزرایی که در حیطه دیپلماسی اقتصادی ماموریت و مسئولیت دارند باید با حداکثر توان خود در جریان تصویب بودجه تلاش کنند تا بحث دیپلماسی اقتصادی مورد غفلت قرار نگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین جهت نامه‌ای را از طرف کمیته دیپلماسی اقتصادی به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ارسال کردیم تا بحث دیپلماسی اقتصادی در جریان رسیدگی مورد عنایت ویژه اعضای کمیسیون تلفیق قرار گیرد.

مقتدایی همچنین گفت: ما با توجه به اینکه در مراودات بین المللی با کشورهای آسیایی وارد مناسبات جدید شده‌ایم و به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآمدیم و همچنین قرادادهای طولانی مدت با روسیه، چین و کشورهای دیگر مانند هند را در دستور کار داریم، باید در بودجه ۱۴۰۲ زمینه های لازم برای تحقق هر چه بیشتر دیپلماسی اقتصادی و جلب منفعت برای ایران مورد عنایت خاص قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برنامه وزرای اقتصادی و مرتبط با مباحث صنعتی و مالی کشور نیز در برگیرنده بخشی از برنامه‌هاست که اکنون بعد از حدود دو سال باید کارهای انجام شده خود را گزارش کنند و در بودجه ۱۴۰۲ زمینه‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: از این جهت به وزرای اقتصاد، امور خارجه، کشاورزی و صمت گوشزد می‌کنیم زیرا اگر فرصت بودجه را از دست دهند، ممکن است در روند تحقق برنامه‌ها در حیطه دیپلماسی اقتصادی خلل وارد شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha