۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
بندر خشک آپرین در اسلامشهر افتتاح می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بندر خشک آپرین در اسلامشهر افتتاح می شود

تهران- شریفیان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: بندر خشک آپرین همزمان با دهه فجر در اسلامشهر افتتاح می شود

مهدی شریفیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بندر خشک آپرین اسلامشهر در قلب کشور به عنوان بزرگترین بندر ریلی کشور محسوب می شود، تاکید کرد: این بند باعث دسترسی آسانتر استان های صنعتی مرکزی به کالاهای مورد نیاز می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این بندر خشک هزینه نگهداری بار در کشتی ها و انبار های مبادی ورودی را کاهش چشمگیری می دهد، افزود: با پویایی خاصی که در تولید کالا به کمک تولیدکنندگان شاهد هستیم مقدار قابل توجهی از کارهای گمرکی و ترخیص کالا در این زیرساخت انجام می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه کاهش هزینه حمل و نقل، کاهش سوخت و افزایش سرعت انتقال کالا می تواند از دیگر مزایای بهره برداری این بندر خشک باشد، گفت: اتصال مترو به این زیرساخت از دیگر موضوعاتی است که دنبال می شود.

شریفیان با بیان اینکه شش کیلومتر حفاری تونل یعنی حدود ۷۰ درصد انجام شده و انتظار می رود تا انتهای سال آینده کار حفاری تونل متروی اسلامشهر نیز به اتمام برسد، گفت: امیدواریم از سال های آینده بتوانیم تجهیزات مورد نیاز، واگن ها و دیگر ملزومات را تهیه کنیم تا این خط نیز به خطوط ریلی مترو تهران متصل شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha