۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
ب ام و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند| امسال مکزیک چهارمین قطعه ساز بزرگ دنیا می شود
وزیر امور خارجه مکزیک خبر داد

ب ام و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند| امسال مکزیک چهارمین قطعه ساز بزرگ دنیا می شود

به تازگی ابرارد وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرده است: گروه خودروسازی ب ام و در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری در ایالت سن لوئیس پوتوسی است.

بازار؛ گروه خودرو: وزیر امور خارجه مکزیک به تازگی اعلام کرده است؛ «گروه خودروسازی ب ام و در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بزرگ در ایالت سن لوئیس پوتوسی است، این خودروساز آلمانی در حال حاضر در شهر مذکور سایت مونتاژ دارد.» براسا آنچه که ابرارد وزیر امور خارجه و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک اعلام کردند، باواریایی ها برنامه سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری در این کشور دارند. هنوز مشخص نیست که ب ام و به توسعه واحد خودروسازی خود خواهد پرداخت یا سایت جدیدی را احداث می کند.

ابرارد پس از یک رویداد دیپلماتیک در نشست خبری به خبرنگاران گفته است: «رئیس‌جمهور از ما خواسته است که شرایط سرمایه‌گذاری در کشورمان را تسهیل و تسریع کنیم. بنابراین از سرمایه گذاری جدید گروه خودروسازی ب ام و در سن لوئیس پوتوسی حمایت خواهیم کرد، این حمایت می تواند منجربه بهبود اشتغال و اقتصاد در کشور شود.» هرچند که وزیر امورخارجه مکزیک مشخص نکرده است که سرمایه گذاری این خودروساز آلمانی در کدام بخش از صنعت خودرو خواهد بود.

گروه خودروسازی ب ام و در آمریکای لاتین سه واحد مونتاژ دارد که گران ترین و البته مهم ترین سایت مونتاز این خودرو در شهر سن لوئیس پوتوسی مکزیک است، این سایت در سال ۲۰۱۹ با هدف مونتاژ محصولات سری۳، سری۲ کوپه و ام۲ احداث شد. گفتنی است که این خودروساز آلمانی یک سرمایه گذاری میلیارد دلاری برای احداث این سایت در مکزیک انجام داده است.

ابرارد وزیر امور خارجه مکزیک به رسانه های آن کشور گفته است؛ «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در مورد سرمایه گذاری گروه خودروسازی ب ام و با همتای آلمانی خود یعنی فرانک والتر اشتاین مایر در سپتامبر سال میلادی گذشته گفت و گو داشته است.»

براساس اعلام دولت مکزیک، ابرارد وزیر امور خارجه و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک ماه جاری میلادی جهت بررسی وضعیت سرمایه گذاری و صنعتی آلمانی ها در این کشور به شهر سن لوئیس پوتوسی سفر خواهند کرد.

هدف ۱۰۲ میلیارد دلاری مکزیک

در حال حاضر کشور مکزیک به عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ قطعات خودرو در جهان و بزرگترین صادرکننده قطعات خودرو به آمریکا است، این کشور در سال ۲۰۲۱ موفق به صادرات ۹۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو به سراسر جهان شد. باتوجه به جنگ تجاری میان چین و آمریکا روند جذب سرمایه و توسعه تولید قطعات و خودرو در مکزیک شتاب بیشتری گرفته است. براساس آنچه که دولت این کشور در خصوص برنامه های سرمایه گذاری اعلام کرده است، مکزیک باید در سال میلادی جاری ۱۰۲ میلیارد دلار صادرات قطعات به سراسر جهان داشته باشد.

در صورت تحقق این هدف، مکزیک با افزایش حجم صادرات به عنوان چهارمین قطعه ساز بزرگ در دنیا شناخته خواهد شد. گفتنی است که بیشتر قطعات تولید شده در مکزیک مصرف خط تولید داشته و جز با کیفیت ترین قطعه سازان دنیا است. در حال حاضر شرکت های بزرگ خودروساز مانند؛ مزدا، تویوتا، هوندا، جنرال موتورز، فولکس واگن و ب ام و در این کشور خط تولید دارند.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha