۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
فرانسه با بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند
رئیس جمهور فرانسه:

فرانسه با بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند

مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پیام تبریک سال نو به بحران‌هایی اشاره کرد که قرار است امسال اروپا و به ویژه فرانسه، با آن‌ها دست و پنجه نرم کند.

به گزارش بازار، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پیام تبریک سال نو به بحران‌هایی اشاره کرد که قرار است امسال اروپا و به ویژه فرانسه، با آن‌ها دست و پنجه نرم کند.

قبوض نجومی انرژی که کم کم به دست مشتریان شرکت‌های برق و گاز فرانسه می‌رسد حکایت از سال سخت و دشوار برای آن‌ها دارد.

صاحب یک رستوران از ۲۵ برابر شدن فاکتور برق رستورانش در یک ماه سخن می‌گوید "امروز جمعه، قبض برق خود را از طریق ایمیل دریافت کردم. با کمال تعجب، حساب من از ۷۰۰ یورو در نوامبر به ۱۸۰۰۰ یورو افزایش یافته بود. بلافاصله با تامین کننده ام تماس گرفتم تا توضیحی را دریافت کنم. وی به من گفت علت این امر به جنگ اوکراین و بحران انرژی است و این طبیعی است، زیرا از قبل از طریق ایمیل به شما اطلاع داده‌ایم. اما من هیچ توضیحی دریافت نکردم و اکنون قبض من ۲۵ برابر شده است. "

اما عجیب‌تر روزگار سیاهی است که دامن شرکت بزرگ کوفیژِو را گرفته است؛ شرکتی که در زمینه استریل کردن غذاهای آماده فعالیت می‌کند. مَتِئو تومازو رئیس شرکت می‌گوید فاکتور سالانه انرژی ما از ۴ میلیون یورو به ۴۰ میلیون یورو رسیده بنابراین مجبورم ۴ کارخانه از ۸ کارخانه شرکت را تعطیل و از مجموع ۱۲۰۰ کارمند ۸۰۰ نفر را اخراج کنم.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha