۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است
وزیر نفت:

شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است

اوجی، وزیر نفت با تأکید بر صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف گاز، اعلام کرد که شبگه گاز در سراسر کشور پایدار است.

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۲۵ دی‌ماه) در جریان سفر به استان خراسان رضوی، گفت: امروز در این سفر روند گازرسانی در خراسان رضوی بررسی شد و اکنون خوشبختانه شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است و تنها ۱۷ هزار مشترک در شهرستان تربت جام از نعمت گاز بی‌بهره شدند که کارکنان شرکت‌های گاز و پالایش و پخش در تلاش برای خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: از روز گذشته (شنبه، ۲۴ دی‌ماه) هم در این شهر توزیع نفت سفید و کپسول گاز به‌صورت رایگان آغاز شده است و نزدیک به ۱۷ هزار بخاری برقی و نفتی از امروز ازسوی شرکت گاز توزیع می‌شود.

وزیر نفت تأکید کرد: در این سفر همچنین دستور تقویت انتقال گاز تربت جام از شهر فریمان یا مشهد را صادر کردم که سال آینده این مشکل رخ ندهد زیر این شهر در سرشاخه خطوط لوله انتقال گاز است.

اوجی با اشاره به گازرسانی به حدود ۳۶ هزار و ۳۶۵ روستا و هزار و ۲۲۴ شهر و نزدیک به ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال گاز در کشور، تصریح کرد: این شبکه‌ای بی‌نظیر در دنیاست و مصرف و توزیع گاز در این چند روز هم باتوجه به سرمای شدید مدیریت شد.

وی با قدردانی از مردم به‌دلیل مصرف بهینه گاز و صرفه‌جویی که روزانه ۲ میلیون مترمکعب به شبکه گاز کمک شد، گفت: میانگین دمای ۲۰ استان منفی ۱۰ درجه بوده است.

وزیر نفت در پایان اظهار کرد: اکنون گاز خانگی کشورهای‌ ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان هم قطع شده است و ترکمنستان سوآپ گاز را از روز پنجشنبه (۲۲ دی‌ماه) به ایران قطع کرد که ما به سرعت آرایش شبکه را تغییر دادیم و هیچ جا جز جنوب خراسان رضوی قطعی گاز نداشتیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha