۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
متنوع سازی اقتصاد رویکردی در توسعه پایدار
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

متنوع سازی اقتصاد رویکردی در توسعه پایدار

عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مؤثرترین راه های مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تکانه های بیرونی، متنوع سازی اقتصاد از دید صنعت و کشورهای مختلف است.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص راهکارهایی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی، اظهار داشت: علی رغم اینکه اقتصاد به سیاست گره خورده است و با توجه به عدم دخالت اقتصاددان ها در سیاست، برای بهبود اوضاع اقتصادی باید چاره ای اندیشید.

متنوع سازی اقتصاد رویکردی در توسعه پایدار

عباسیان با توجه به بررسی‌ وضع موجود و ناتوانی در بخش سیاسی، افزود: باید اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی که در اقتصاد واژه جدیدی است و فقط در ایران استفاده می شود و قبل از آن نیز با نام تاب آوری اقتصادی در دنیا مطرح شده بود، صورت گیرد.

دو مؤلفه مهم در مقاوم سازی اقتصاد

این کارشناس بازار سرمایه یکی از مؤثرترین راه های مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تکانه (شوک) های بیرونی را متنوع سازی اقتصاد از دید صنعت و کشورهای مختلف عنوان کرد و ابراز داشت: بخش عمده ای از درآمد ملی ما را درآمد نفتی تشکیل می‌دهد، در صورت تحریم بیشتر، اقتصاد کشور آسیب های اقتصادی بسیار زیادی خواهد دید، از این رو باید تنوع در درآمد ملی در دستور کار سیاست گذارهای اقتصادی قرار گیرد.

از دید ژئوپلیتیک، کشورهایی که به مبادله با آن ها می‌پردازیم نباید منحصر به کشورهای محدودی باشد

عباسیان همچنین با تأکید بر اینکه از دید ژئوپلیتیک، کشورهایی که به مبادله با آن ها می‌پردازیم نباید منحصر به کشورهای محدودی باشد، خاطر نشان کرد: در صورت مبادله با تعداد کشورهای محدود، با تحریم و یا هرگونه بروز مشکل با آن کشور خاص، باز هم اقتصاد آسیب های زیادی خواهد دید.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha