۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
تخصیص و اجرای بودجه‌های استانی، به استان‌ها سپرده شود
دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس:

تخصیص و اجرای بودجه‌های استانی، به استان‌ها سپرده شود

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تخصیص و اجرای بودجه‌های استانی به استان‌ها سپرده شود، استانداران و مسئولان استانی نسبت به هزینه کرد بودجه پاسخگو می‌شوند.

به گزارش بازار، حسین حسین زاده اعلام کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته باید تلاش کنیم این لایحه در مجلس بدون ایجاد کسری بودجه و بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور به تصویب برسد.

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل کسری بودجه را افزایش هزینه‌های دولت بدون پیش بینی منابع پایدار مالی است. وی افزود: در سال‌ها گذشته گاهی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان کسری در بودجه ایجاد می‌شد که لازم است نمایندگان با توجه به واقعیت‌های جامعه لایحه دولت را در مجلس چکش کاری کنند.

وی در عین حال با یادآوری اینکه امسال با توجه به تلاش دولت و پیش بینی‌های مالی صورت گرفته کسری بودجه نخواهیم داشت، کسری بودجه را یکی از عوامل ایجاد نقدینگی و تشدید تورم ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار برای دولت، اصلاح پایه‌های مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید است.

حسین زاده درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی را یکی دیگر از درآمدهای دولت در بودجه برشمرد و اظهار داشت: درآمدهای این بخش به دیپلماسی انرژی دولت و روابط سیاسی با کشورهای مختلف پیوند خورده است و برای تحقق درآمدهای این بخش نیازمند آن هستیم که روابط منطقه‌ای و بین المللی خود را توسعه بخشیم.

نماینده مردم لارستان در مجلس در عین حال بر کاهش میزان وابستگی بودجه سالیانه کل کشور به درآمدهای نفتی تاکید کرد و گفت: دولت در سال آینده سهم مناسبی برای صندوق توسعه ملی درنظر گرفته است.

حسین زاده اختصاص بودجه l ختصاص محرومیت زدایی به استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه لازم است که کار تخصیص بودجه به استان‌ها سپرده شود، زیرا تجربه نشان داده سپردن کار به استان‌ها برای تعیین اولویت در پروژه‌های استانی، در پاسخگویی مسئولان استانی و نیز جلوگیری از کسری بودجه اثر فراوانی دارد.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha