۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تولید شترمرغ صنعت پاکی که اصفهان را نجات می‌دهد
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان:

تولید شترمرغ صنعت پاکی که اصفهان را نجات می‌دهد

اصفهان - قیصری عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان گفت: پرورش شترمرغ با توجه به شرایط ویژه آبی اصفهان می تواند یکی از تولیدات پرسود برای این استان باشد.

عباسعلی قیصری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پرورش شترمرغ با توجه به شرایط اصفهان می تواند یکی از تولیدات پرسود برای این استان باشد اما با وجود این موضوع حمایتی از تولید کنندگان این محصول نمی شود.

مشکل اصلی پرورش شترمرغ در اصفهان کمبود نقدینگی است

وی ادامه داد: مشکل اصلی پرورش شترمرغ در اصفهان کمبود نقدینگی است در حالی که اگر از تولید کنندگان شترمرغ در اصفهان حمایت شود صنعتی سود ساز است و با گسترش و توسعه بیشتر این صنعت می‌توان گامی مهم در زمینه تولید، اشتغال در اصفهان که از خشکسالی رنج می برد دست یابیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان تاکید کرد: آموزش مسایل مدیریتی و اقتصادی از دیگر ضروریاتی است که می تواند تولید این محصول را در اصفهان بیش از اینها بهبود بخشد چراکه عمده مشکلات پرورش دهندگان شترمرغ مسئله عدم توانایی در مدیریت واحد پرورشی و عدم نقدینگی است.

قیصری با اظهار تاسف از اینکه کمتر در اصفهان به این مسائل پرداخته می شود و این نیاز هنوز آنطور که باید و شاید در نظر گرفته نشده است تصریح کرد: اگر مسائلی همچون جوجه‌کشی، پرورش جوجه، اصول بهداشت و بیماریها، تغذیه و آشنایی با ساختمان و تاسیسات شترمرغ به نحو بهتری مدیریت می شد بنابراین ارتقاء سطح علمی و کاربردی شاغلان این بخش امری ضروری به حساب می آید.

وی با اشاره به وجود واحدهای شترمرغ در استان اصفهان گفت: متاسفانه سیاست‌گذاری واحد و مشخصی از طرف دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی برای این صنعت وجود ندارد.

این کارشناس با بیان اینکه پرورش شترمرغ در اصفهان می تواند پتانسیل صادراتی خوبی داشته باشد بیان کرد: این موضوع باید بیش از اینها در اصفهان نهادینه شود تا با وجود خشکسالی و کمبود منابع آبی و آلایندگی صنایع اصفهان بتوانیم محصولی پاک و بدون آلاینده را جایگزین کنیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha