۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
محاکمه ایلان ماسک از روز سه شنبه آغاز می‌شود

محاکمه ایلان ماسک از روز سه شنبه آغاز می‌شود

روند محاکمه ایلان ماسک، سرمایه دار آمریکایی مالک شرکت‌های تسلا و توییتر، از سه شنبه در سانفرانسیسکو آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، روند محاکمه ایلان ماسک، سرمایه دار آمریکایی مالک شرکت‌های تسلا و توییتر، از سه شنبه در سانفرانسیسکو آغاز می‌شود.محاکمه ایلان ماسک از روز سه شنبه آغاز می‌شود

ماسک که سرمایه گذاران او را به نوشتن یک توییت متقلبانه متهم کرده اند، در حالی از روز سه شنبه محاکمه می‌شود که یک قاضی روز جمعه درخواست وکلای او را برای انتقال این پرونده به خارج از ایالت کالیفرنیا رد کرد.

ماجرا از تابستان ۲۰۱۸ آغاز شد یعنی زمانی که ایلان ماسک در توییتی نوشت سرمایه کافی برای خارج کردن تسلا از بازار بورس در اختیار دارد؛ پس از این اتفاق، خرید و فروش سهام تسلا برای مدتی متوقف و سپس نوسانی شد.

در دهم اوت همان سال، شکایتی علیه ایلان ماسک به دلیل "دستکاری ساختگی در قیمت سهام تسلا به منظور نابودی کامل سرمایه‌گذارانی" که روی کاهش قیمت شرط‌بندی کرده بودند، تنظیم شد و به ثبت رسید و اینک، با گذشت چهار سال و نیم، به نظر می‌رسد آخرین مانع برای برگزاری دادگاه رسیدگی به این پرونده برداشته شده است.

این در حالی است که قاضی ادوارد چن، درخواست وکلای ماسک برای انتقال این روند قضایی به تگزاس، جایی که ماسک دفتر مرکزی تسلا را به آنجا منتقل کرد، را رد کرده است و قرار است فرآیند انتخاب قضات از روز سه شنبه در سانفرانسیسکو آغاز شود.

وکلای ماسک می‌گویند وی نمی‌تواند در سانفرانسیسکو از یک محاکمه عادلانه برخوردار شود. اواخر اکتبر، در همین سانفرانسیسکو، ماسک توییتر را خرید و تعداد بیشماری از کارکنان آن را اخراج کرد که این اقدام و نیز اصلاحاتی که در محتوای توییتر ایجاد کرد، هدف انتقادات شدیدی قرار گرفت.

وکلای ماسک هفته گذشته نوشتند "طی ماه‌های اخیر، مطبوعات و رسانه‌های محلی، فضای منطقه را با مطالب مغرضانه و منفی آکنده کرده اند؛ مطبوعات محلی برخلاف شیوه معمول خود در پوشش احبار مربوط به طرح‌های اجتماعی، شخصا ماسک را به خاطر تعدیل نیرو در توییتر مقصر دانسته اند و حتی او را به نقض قانون متهم کرده اند؛ حتی مقامات محلی از جمله شهردار سانفرانسیسکو نیز در تظاهرات علیه ماسک شرکت داشته اند. ".

اما برعکس، قاضی ادوارد چن روز جمعه گفت "می توان یک هیئت منصفه بی طرف در سانفرانسیسکو تشکیل داد ضمن اینکه آقای ماسک، اینجا طرفداران زیادی دارد. "

هیئت منصفه در دادگاه بعدی ماسک تصمیم خواهد گرفت که آیا توییت‌های وی بر تصمیم سهامداران تسلا اثرگذار بوده و اینکه آیا شرکت و مدیران باید خسارت وارده به سهامداران را بپردازند یا خیر.

کد خبر: ۱۹۹٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha