۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
۶۱ طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری کردستان به تصویب رسید
معاون مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

۶۱ طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری کردستان به تصویب رسید

سنندج – وطن دوست، معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از تصویب ۶۱ طرح سرمایه گذاری در این بخش طی ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

آرمان وطن دوست در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت های استان کردستان در بخش های مختلف از جمله گردشگری، بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ارتقاء زیرساخت های این بخش یکی از اولویت های اصلی ما به شمار می رود و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به فعالیت های صورت گرفته طی سال جاری در حوزه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون و به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران، تقویت زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی و تفریحی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان، ۶۱ فقره موافقت اصولی صادرشده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای هزار و ۴۰۰ نفر در سراسر استان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری ۹۸۲ میلیارد تومان است، گفت: انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته شاهد توسعه بیش از پیش زیرساخت های بخش گردشگری در کردستان باشیم.

وطن دوست به مهمترین طرح های به تصویب رسیده در استان کردستان اشاره کرد و گفت: موافقت اصولی‌های صادر شده در قالب احداث هتل، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی و ... در سطح استان است.

وطن‌دوست با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری عاملی برای رونق اشتغال‌زایی در این بخش است، یادآور شد: امیدواریم با حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و هم‌چنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد صنعت گردشگری در استان باشیم.

کردستان به دلیل ظرفیت های بالای طبیعی و وجود آثار باستانی و تاریخی یکی از مقاصد گردشگری در کشور به شمار می رود که در طول سالهای گذشته زیرساخت های این بخش تقویت نشده و به همین دلیل به میزان توانمندی های در اختیار، از پتانسیل این بخش بهره برداری نشده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha