حذف مالیات بر ارزش افزوده ماشین آلات، کمکی به کشاورز

حذف مالیات بر ارزش افزوده ماشین آلات، کمکی به کشاورز

حذف مالیات بر ارزش افزوده از محصولات تولیدی کشاورزی و پرداخت آن در خرید ماشین آلات، به نفع جامعه شهرنشین و به زیان کشاورز در چرخه تولید است.

به گزارش بازار، حمیدرضا نامی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در گفتگویی اختصاصی، گفت: در ۴ سال اخیر بارها به سازمان اقتصاد و امور دارایی به مجلس و به کمیسیون‌های مختلف آن مکرر مراجعه و تقاضا کردیم بحث مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ماشین آلات کشاورزی را حذف کنند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی و حامی تولید در این باره، افزود: آیا جای نداشت، حتی اگر بودجه ندارند حداقل با این روش (حذف ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده)، کاهش قیمت در حوزه ماشین آلات کشاورزی ایجاد کنند.

نامی ادامه داد: این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده بر روی محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی کشاورزان حذف شده، اما کشاورز برای خرید نیازش در ماشین آلات باید این مالیات را پرداخت کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی اضافه کرد: عملا حذف مالیات بر ارزش افزوده روی محصولات کشاورزی به نفع جامعه شهرنشین است، ولی در این میانه این ۹ درصد را کشاورز دارد پرداخت می‌کند و این به تضعیف تولیدکننده چرخه کشاورزی منجر می‌شود.

وی با در خواست از وزیر جهاد کشاورزی برای طرح این موضوع و مطالبه این بخش با وزارت اقتصاد و امور دارایی، تاکید کرد: وقتی کشاورز مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری خودش که جامعه شهرنشین است دریافت نمی‌کند، چرا باید بابت خرید ماشین آلات مورد نیازش این ۹ درصد را بدهد.

نامی تصریح کرد: اگر این کار انجام بشود ۹ درصد قیمت ماشین آلات کشاورزی و هزینه مکانیزاسیون را پایین می‌آورد در حالی که برخی از این ماشین‌ها قیمت‌های سرسام آوری دارند مثلا یک تراکتور خارجی نزدیک ۳ تا ۵ میلیارد تومان است و ۹ درصد مالیات ارزش افزوده آن، خودش معادل قیمت یک تراکتور است و این می‌تواند کمک خیلی سریع و راحتی به کشاورزان کشور باشد.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha