۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
راهنمای حمل بار از امارات ( دبی ) به ایران

راهنمای حمل بار از امارات ( دبی ) به ایران

چرا واردات حمل بار از امارات به یکی از فعالیت های مورد علاقه تجار و بازرگانان ایرانی تبدیل شده است؟

مقدمه

چرا واردات حمل بار از امارات به یکی از فعالیت های مورد علاقه تجار و بازرگانان ایرانی تبدیل شده است؟ از جمله مهمترین دلایلش میتواند عدم نیاز به پرداخت حق گمرکی و هزینه های پایین حمل بار از امارات به روش های مختلف باشد. در واقع واردات و حمل بار از دبی توانسته کمک زیادی به دور زدن تحریم ها کند و شرایط مناسبی را جهت واردات کالاهای برند به وجود آورد. حمل بار از چین ممکن است دشواری های خاص خود را داشته باشد؛ اما این فرایند در دبی و امارات بسیار راحت تر است. البته توجه داشته باشید که واردات و حمل و نقل بین المللی از امارات نیز قوانین و شرایط خاص خود را دارد که بدون دانش و تجربه کافی امکان پذیر نخواهد بود. کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه شما هستند تا بدون هیچ مشکلی، محموله وارداتی خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

چرا واردات کالای خود را از امارات انجام دهید؟

دبی به عنوان قطب تجاری در خاورمیانه شناخته میشود و در حال حاضر، بیشتر تجارت های بین المللی منطقه در امارات صورت میگیرند. امکان واردات و ترخیص کالا از دبی در تمامی گمرکات کشور وجود دارد؛ اما بهترین و به صرفه ترین گمرکات برای حمل بار از امارات قطعا بنادر جنوبی ایران خواهند بود. شما میتوانید انواع کالاهای برند و اروپایی باکیفیت را در بازارهای مشهور امارات پیدا کنید و با حمل و نقل سریع از امارات به ایران، هزینه های واردات و حمل و نقل بین المللی را تا حد زیادی کاهش دهید. علاوه بر این، امارات با تولید انبوه کالاهای باکیفیت توانسته توجه بسیاری از تجار و بازرگانان را به خود جلب کند و باید بگوییم که در این امر، بسیار هم موفق بوده است.

حمل بار از چین برای وارد کنندگان ایرانی به امری حیاتی تبدیل شده؛ اما در این میان، واردات کالا و حمل بار از امارات هم طرفداران خود را دارد. ممکن است تصور کنید که امکان واردات و حمل بار از دبی به راحتی قابل انجام است؛ اما این طور نیست. اگر به دنبال بهره مندی از مزایای چشمگیری واردات کالا از دبی هستید، حتما باید تجربه و تخصص کافی در این زمینه داشته باشید؛ چرا که قوانین بین المللی مدام در حال تغییر هستند و امارات نیز سخت گیری های خاص خود را در زمینه ترخیص کالاو حمل بار دارد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس از جمله شرکت های فعال در این حوزه میباشد که انواع سرویس های حمل بار از امارات را به صورت تخصصی و با بهترین نرخ ها ارائه میدهد. شما عزیزان میتوانید تمامی فرایند حمل بار دریایی و هوایی از دبی را به تیم ما بسپارید و از تک تک مراحل این پروسه مطمئن باشید.

در رابطه با دیگر مزایای واردات و حمل بار از امارات باید بگوییم که در گمرکات دبی، نیازی به پرداخت هزینه های گمرکی ندارید. گمرکات دبی از این نظر شرایط بسیار خوبیرا برای تجار و بازرگانان ایجاد کرده اند و توانسته اند امکان واردات کالا از دبی را با سرمایه کم فراهم کنند. مزیت دیگر، نزدیکی دبی به بنادر جنوبی ایران است که میتواند هزینه های حمل و نقل بین المللی به طور چشمگیری کاهش دهد. به علاوه، از آنجا که امکان حمل و واردات کالاهای اروپایی از خود اروپا وجود ندارد، میتوانید چنین کالاهایی را از دبی خریداری کرده و وارد نمایید. همچنین، شاهد فعالیت نمایندگی های به روز و مطرح دنیا در دبی هستیم؛ در نتیجه از بابت خرید کالاهای اورجینال مطمئن خواهید بود و دیگر شک و تردیدی از این بابت باقی نمی ماند. تنوع محصولات نیز به شدت بالاست و توجه بسیاری از تجار از سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

مهم ترین شهرهای امارات متحده برای خرید و واردات کالا

در حال حاضر، برای واردات کالا و حمل بار از امارات، دبی بهترین گزینه است؛ اما شهرهای تجاری دیگر امارات نیز میتوانند برای خرید و تامین انواع کالاها مناسب باشند. علی رغم این که امارات متحده عربی از نظر وسعت کوچک است، در عرصه های بین المللی و منطقه ای نقش ویژه ای ایفا میکند. جمعیت این کشور به ۸ میلیون نفر میرسد و از لحاظ درآمد نفتی توانسته پیشرفت عمده ای در اقتصاد داشته باشد. همانطور که میدانید، امارات متحده به واسطه برج های بلند و صنعت توریسم بسیار شناخته شده است و بخش بزرگی از درآمد این کشور از راه جذب توریست ها میباشد. برای شما عزیزانی که قصد واردات کالا از امارات را دارید، شناخت شهرهای تجاری این کشور بسیار حائز اهمیت است. شهرهای تجاری و مهم امارات عبارتند از:

ابوظبی (پایتخت)

پایتخت کشور امارات متحده عربی، ابوظبی میباشد که مساحتی حدود ۹۷۲ کیلومتر مربع دارد. از جمله جاذبه های گردشگری و تفریحی در ابوظبی میتوانیم به مسجد شیخ زاید، قصر امارات، برج های اتحاد، ساحل جزیره سعدیات، دهکده میراث و پارک مرکزی شهر اشاره کنیم.

راهنمای حمل بار از امارات ( دبی ) به ایران

دبی

شهر دبی قطب اقتصادی امارات و البته خاورمیانه به شمار میرود و مبدا حمل بار از امارات به ایران است. به علاوه، برای بسیاری ازافراد، حمل بار از چین به امارات توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، روشی فوق العاده و مقرون به صرفه جهت واردات کالا از چین است. موزه دبی، هتل برج العرب، مرکز خرید ابن بطوطه، برج خلیفه، دبی مال و ساحل جمیرا از جمله جاذبه های گردشگری دبی محسوب میشوند. پیشنهاد میکنیم برای خرید و تامین کالا حتما سری به مراکز خرید بزرگ این شهر بزنید.

شارجه

شارجه را به عنوان پایتخت فرهنگی امارات میشناسیم. مساحت این شهر به حدود ۲۶۰۰ کیلومتر میرسد و ازدحام جمعیت در آن بسیار کمتر از دبی است. پارک ساحلی الممرز، موزه ملی شارجه، بازار آبی و حیات وحش و ساحل آل خان از جمله مکان های تفریحی و مشهور شارجه به شمار میروند.

مزایا و قیمت حمل بار هوایی از دبی به ایران

هزینه های لوازم جانبی حمل و نقل هوایی به هزینه های عادی حمل بار از امارات اضافه می شود؛ چرا که امنیت در حمل بار هوایی بسیار مهم است. قطعا اگر از هزینه ها اطلاع داشته باشید میتوانید بهتر برنامه ریزی کنید. لیست زیر به شما در اطلاع از قیمت حمل بار هوایی از امارات کمک میکند:

  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به تهران برای +۴۵ کیلوگرم: ۳.۶ دلار

  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به تهران برای +۱۰۰ کیلوگرم: ۳.۲ دلار

  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به تهران برای +۳۰۰ کیلوگرم: ۲.۹ دلار

  • نرخ حمل و نقل هوایی از دبی به تهران برای +۵۰۰ کیلوگرم: ۲.۷ دلار

مزایا و قیمت حمل بار دریایی از دبی به ایران

قیمت حمل و نقل دریایی از امارات متحده عربی بسته به مقصد و اندازه کانتینر از ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار متغیر است. اگرچه صادرات این کشور طی سال‌ها کاهش یافته است، اما همچنان سی و دومین اقتصاد بزرگ صادراتی در جهان است. برخی از کالاهایی که صادر می شوند عبارتند از نفت خام و تصفیه شده، گاز نفتی، الماس و طلا. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با شرکت های حمل و نقل قابل اعتماد در سراسر جهان کار می کند، به این معنی که ما می توانیم بهترین نرخ حمل و نقل را برای تجارت به شما ارائه دهیم. همچنین اگر نتوانستید نرخ‌هایی را که برای شما مناسب است پیدا کنید، می‌توانید با کارشناسا ما در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

در ادامه لیستی از اصلی ترین هزینه های اضافی که ممکن است به هزینه حمل و نقل دریایی از امارات اضافه شوند را تهیه کرده ایم:

  • هزینه های دموراژ

  • فاکتور BAF

  • هزینه VGM

  • اضافه بار بالابر سنگین

  • هزینه تمیز کردن ظروف

  • هزینه امنیت حامل

  • اضافه هزینه فصل پیک

کرایه حمل بار دریایی از بنادر امارات به ایران به شرح زیر است:

  • نرخ حمل دریایی از دبی به بندر امام خمینی: ۱۶۰۰ دلار

  • نرخ حمل دریایی از دبی به بندرعباس: ۱۵۵۰ دلار

  • نرخ حمل بار دریایی از دبی به بندر بوشهر: ۱۷۰۰ دلار

  • نرخ حمل بار دریایی از دبی به بندر خرمشهر: ۱۸۰۰ دلار

راهنمای حمل بار از امارات ( دبی ) به ایران

مزایای حمل بار با لنج از دبی به ایران

هزینه های حمل بار از امارات و ترخیص کالا همواره از مهمترین دغدغه های وارد کنندگان کالا به ایران بوده است؛ اما روش های متعددی وجود دارند که سبب شده تا هزینه حمل بار از امارات به ایران بسیار مقرون به صرفه تر باشد. از جمله این روش ها میتوانیم به حمل بار با لنج از دبی به ایران توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس اشاره کنیم که بهترین شرایط حمل کالا به صورت ته لنجی را برای شما به ارمغان می آورد.

در رابطه با مزایای حمل بار با لنج باید بگوییم که معمولا مدت زمان، هزینه حمل و هزینه های ترخیص کالا در این سرویس از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، بسیار کمتر از سایر روش های حمل و نقل اعم از حمل بار هوایی و دریایی میباشد. حتی گاهی اوقات در سرویس حمل بار با لنج، برخی کالاها مشمول معافیت های گمرکی میشوند و میتوانیم کالاها را با کمترین هزینه ها به ایران حمل و وارد نماییم.

از دیگر مزایای سرویس حمل بار از امارات با لنج توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، موارد زیر هستند:

  • کاهش هزینه های حمل و ارسال کالا: هزینه حمل بار با لنج از دبی به ایران بسیار مقرون به صرفه تر از حمل بار دریایی یا هوایی میباشد.

  • کاهش هزینه های ترخیص کالا: امکان معافیت برخی کالاها از پرداخت هزینه های گمرکی در این سرویس وجود دارد.

  • کاهش مدت زمان حمل کالا: مدت زمان تخلیه و بارگیری کالاهایی که به صورت لنج ارسال میشوند، بسیار کمتر از زمان حمل توسط کشتی های کانتینری میباشد.

  • عدم نیاز به مجوزهای ترخیص کالا: برای واردات کالا و حمل بار از دبی به این شیوه، دیگر نیازی به اخذ مجوزهایی نظیر استاندارد و غیره نخواهید داشت.

لیست مهم ترین بنادر کشور امارات

چندین بندر دریایی مهم در امارات وجود دارد. شورای جهانی کشتیرانی اعلام کرده که دو بندر از ۵۰ بندر کانتینری برتر جهان در امارات متحده عربی هستند؛ دبی یکی از ده ها بنادر است. به طور کلی، ۶۱ درصد از کالاهایی که به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می روند، به بنادر دریایی امارات می رسند. به جز بنادر نفتی، امارات ۱۲ بندر دارد که برای تجارت استفاده می شوند. همچنین، ۳۱۰ اسکله دارد و می تواند ۸۰ میلیون تن بار را حمل کند.

امارات متحده عربی پول و زمان زیادی را صرف ساخت زیرساخت های خود کرده است و همین این امر منجر به ایجاد فرودگاه ها و بنادر مدرن شده که این کشور را به قطب بنادر دریایی جهت حمل بار از امارات تبدیل کرده است. به علاوه، امارات موقعیت مکانی خوبی دارد و برای مدت طولانی مرکز تجاری بوده است. برخی از مهمترین بنادر دریایی امارات متحده عربی جهت حمل بار عبارتند از:

بندر جبل علی (دبی)

بندر دبی که بندر جبل علی نیز نامیده می شود، بندری معروف در امارات متحده عربی است. اگر می خواهید چیزی از امارات به ایران بفرستید، این بندر بهترین انتخاب است. بندر دبی یکی از بزرگترین بندرهای ساخته شده توسط انسان در جهان است و کانتینرهای آن به یکی از بزرگترین بندرهای سنگاپور و روتردام تبدیل شده اند.

بندر جبل علی نهمین بندر بزرگ کانتینری جهان میباشد و می تواند هر سال ۲۱.۱ میلیون کانتینر را جابجا کند. در بندر جبل علی یک ترمینال بار عمومی و یک پایانه کانتینری وجود دارد. به علاوه، برخی از مردم بندر جبل علی دبی را "دروازه جهان" می نامند؛ چرا که بیشترین واردات و صادرات در آنجا انجام می شود. در اواخر دهه ۱۹۷۰، بندر دبی ساخته شد تا به بندر رشید اضافه شود. بنادر دبی پیشرفته تر هستند؛ زیرا انواع کالاها را برای تجارت به روش های بسیار تخصصی ذخیره و جابجا می کنند.

  • آدرس صندوق پستی: ۱۷۰۰۰، دبی، عربی متحده، امارات

  • تلفن: ۹۷۱۴۸۸۱۱۱۱۰

  • فکس: ۹۷۱۴۸۸۱۱۳۳۱

  • ایمیل: sales@dpa.ae

  • مختصات: ۲۵º ۱' ۱۰ اینچ شمالی، ۵۵º ۳' ۶ اینچ شرقی

  • وب سایت: www.dpa.ae

راهنمای حمل بار از امارات ( دبی ) به ایران

بندر مینا زاید (ابوظبی)

بندر مینا زاید در ابوظبی به نام موسس امارات، مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان نامگذاری شده است. این بندر، یک بندر عالی دیگر برای حمل بار از امارات و حتی حمل بار از چین به این کشور است. بندر مینا زائد برای بیش از چهل سال یکی از بنادر اصلی در پایتخت ابوظبی بوده و یکی از اولین ها در صنعت دریایی است و سابقه طولانی دارد. این بندر یکی از بزرگترین بنادر تجاری پایتخت است و می تواند تا ۱۰ کشتی اقیانوس پیما را به طور همزمان در خود جای دهد؛ در حالی که بندر جبل علی یکی از بزرگترین بندرهای ساخت بشر است. بر اساس جدیدترین داده‌ها، بندر مینا زاید از یک قطب منطقه‌ای برتر برای گردشگری کروز به یک محل ارائه دهنده خدمات بار عمومی و فله تبدیل شده است.

  • مختصات: ۲۴º ۳۱′ ۵۷” شمالی، ۵۴° ۲۲′ ۴۱′′ شرقی

بندر مینا رشید (دبی)

بندر مینا رشید یکی دیگر از بندرهای معروف برای حمل بار از امارات به ایران از طریق دریا است. بندر مینا رشید در دبی به عنوان اولین بندر تجاری دبی ساخته شده و به نام شیخ رشید بن سعید آل مکتوم نامگذاری شده است. در سال ۲۰۱۸، فعالیت های تجاری به بندر جبل علی منتقل شد و بندر مینا رشید دبی به عنوان یک نقطه توریستی ساحلی شروع به خدمت کرد. این بندر دبی در نزدیکی شهر دریایی دبی و درای داکس ورلد دبی قرار دارد. معروف است که این بندر هم گواهینامه ISO-۹۰۰۲ و هم گواهینامه برتر امنیتی معتبر را از امنیت دریایی بین المللی دریافت کرده است. همچنین در یک نظرسنجی در هشت سال گذشته، به عنوان مهم ترین بندر لوکس خاورمیانه انتخاب شده است.

بندر مینا خالد (شارجه)

بندر شارجه یکی دیگر از بندرهای معروف برای حمل بار از چین به امارات از طریق دریا است. بندر مینا خالد در شارجه یکی از بهترین بندرهای امارات به شمار میرود. این بندر دارای سردخانه‌ها، انبارهای ذخیره‌سازی، محموله‌های فله و ۳۳ اسکله چند منظوره است که می‌توان از آنها برای موارد مختلف استفاده کرد. این بندر فضای زیادی برای نگهداری بار دارد و از زمان ساخت بندر مینا خالد خدمات و امکانات خود را به روز می کند. بندر مینا خالد یک بندر چند منظوره میباشد؛ چرا که نقطه ورود کلیدی به قلب صنعتی امارات متحده عربی است.

سایر بنادر در امارات متحده عربی

در لیست بالا، ما در مورد چهار بندر اصلی در امارات صحبت کردیم. با این حال، باید بدانید که امارات دارای بندرهای دریایی بسیار بیشتری است که عبارتند از:

  • ابوالبوخوش

  • ابوظبی

  • بندر احمد بن راشد

  • عجمان

  • الظفره

  • جزیره ارزنه

  • جزیره داس

  • دیبا

  • ترمینال فاتح

  • فجیره

  • ترمینال ال پی جی همریه

  • هلیله

  • خور الفکان

  • مینا صقر

  • جزیره مبارک

  • بندر رشید

  • راس الخیمه

  • جزیره سادیات

  • شارجه

  • ترمینال فراساحلی شارجه

  • بندر نفتی ام النار

لیست مهم ترین بنادر دریایی ایران

ایران بیش از ۳۰ بندر دارد که برخی از آنها میتوانند برای حمل بار از امارات بهتر باشند. با وجود اینکه ایران صنایعی مانند بیوتکنولوژی، خودروسازی، داروسازی و پتروشیمی را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود ایجاد کرده است، اقتصاد ما همچنان بیشتر بر پایه صادرات نفت است. بیشتر تجارت بین المللی کشور از طریق بنادر دریایی انجام می شود. از آنجایی که ایران پول کافی ندارد، سایر کشورها و گروه های بین المللی برای بنادر جدیدی مانند چابهار هزینه می کنند. بنادر دریایی ایران از موقعیت استراتژیک ویژه ای برخوردارند و برای پذیرش بارهای دریایی از چین و امارات و سایر کشورها مجهز شده اند. خدمات حمل بار دریایی توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، از بنادر امارات به بندرعباس، بندر خرمشهر، بندر بوشهر و بندر امام خمینی صورت میگیرد.

بندرعباس

میتوانیم بگوییم که بندر اصلی ایران بندرعباس است که در ساحل خلیج هرمز و روبروی جزایر هرمز قرار دارد. همچنین، بندر اصلی کشور از طریق جاده و قطار به تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران متصل است. سنگ‌های کروم، اکسید قرمز، فرش‌های پنبه‌ای، بلوک‌های مرمر، فرآورده‌های نفتی، میوه‌های خشک، پسته، خشکبار و قالی‌های کرمان از این بندر صادر میشوند.

اطلاعات کلی:

  • آدرس: بندرعباس، ایران

  • تلفن: ۹۸۷۶۱۵۶۴۰۱۵

  • فکس: ۹۸۷۶۱۵۶۴۰۶۳

  • مختصات: ۲۷º ۱۰' ۵۹ اینچ شمالی، ۵۶º ۱۶' ۵۹ اینچ شرقی

بندر خرمشهر

بندر منطقه ویژه اقتصادی خرمشهر (P.K.S.E.Z.) در منتهی الیه جنوب غربی دشت خوزستان، محل تلاقی رودخانه کارون و اروند رود قرار گرفته است. این بندر در طول جغرافیایی ۴۸-۹E و عرض جغرافیایی ۳۰-۲۶ N است. نکته قابل توجه اینجاست که از طریق کارون، فاصله خرمشهر تا اهواز ۱۶۸ کیلومتر و از طریق جاده بین خرمشهر و بصره ۴۰ کیلومتر است. سامانه راه آهن ایران به خرمشهر ختم می شود و هر روز با قطار می توان به بقیه نقاط کشور رسید.

  • آدرس: خرمشهر، ایران

  • مختصات: ۳۰º ۲۶′ ۱” شمالی، ۴۸° ۱۰′ ۵۹” شرقی

بندر امام خمینی

خور موسی از بندر امام خمینی که حدود ۴۵ نانومتر از محل افتتاح آن فاصله دارد، محافظت می کند. بندر امام خمینی (ره) بزرگترین و مدرن ترین بندر ایران میباشد و حدود ۱۰۴۱ هکتار را پوشش می دهد. بسیاری از بنادر ساخته شده و اسکله های جدید در چند سال گذشته افتتاح شده است. بندر امام خمینی و بندر ماهشهر که دقیقا در کنار آن قرار دارند، پایانه های ریلی مهمی برای بارهای داخلی و بین المللی هستند. این طیف وسیعی از کالاها از جمله صادرات پتروشیمی را پذیرش و مدیریت میکنند. کشتی‌های فله‌بر (۵۷%)، باربری عمومی (۱۰%)، یدک‌کش (۷%)، کشتی کانتینری (۷%) و تانکر نفتی/شیمیایی (۲%) از انواع کشتی‌هایی هستند که به بندر امام خمینی (ره) جهت حمل بار از امارات و حمل بار از چین وارد میشوند.

راهنمای حمل بار از امارات ( دبی ) به ایران

اطلاعات کلی :

  • آدرس: ۱۵۹ استان خوزستان، اداره بندر مجتمع بندری امام خمینی

  • تلفن: ۶۵۲۲۵۲۲۰۵۰

  • فکس: ۶۵۲۲۵۲۲۰۵۰

  • مختصات: ۳۰º ۲۵ '۳۹ اینچ شمالی، ۴۹º ۶' ۲۸ اینچ شرقی

جمع بندی

خدمات حمل بار از امارات و حمل بار از چین از محبوب ترین و پرطرفدارترین خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس است که به صورت تخصصی به حمل و ارسال بار مشتریان کمک میکند. واردات و حمل بار از امارات به روش های متعددی از جمله حمل به صورت ته لنجی میتواند انجام گیرد که به دشت به کاهش هزینه های حمل و ترخیص کالا کمک میکند. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس های حمل و نقل بین المللی ما، با کارشناسان ققنوس از طریق وبسایت www.fnxcargo.com در ارتباط باشید.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 09121344964 IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      سلام بسیار مفید بود تشکر