۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
طرح شهر خلاق عاملی برای توسعه اقتصادی بجنورد
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد مطرح کرد:

طرح شهر خلاق عاملی برای توسعه اقتصادی بجنورد

بجنورد- رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: بجنورد قابلیت تبدیل به شهر خلاق را دارد و این امر عاملی در جهت توسعه اقتصادی مرکز خراسان شمالی خواهد بود.

سیدمحسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خراسان شمالی به خصوص شهر بجنورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های توسعه‌ای بسیاری به ویژه در بحث اقتصادی دارد که با توجه ویژه می‌توان بهترین بهرمندی از عوامل را برای توسعه اقتصاد شهر رقم زد.

وی با اشاره به طرح شهر خلاق افزود: شهر خلاق طرحی نو و جهانی است که سازمان جهانی یونسکو در قالب ارزش و توجه به میراث ملموس و ناملموس شهرهای جهانی با هدف توسعه اقتصادی، گردشگری، تعاملات، برندینگ شهری و ... مورد توجه قرار داده است.

موسوی با بیان اینکه از طرف سازمان جهانی یونسکو این طرح در کشورهای مختلف در حال اجرا است، اضافه کرد: یونسکو اعتبارات لازم برای برگزاری جشن‌های گردشگری، توسعه اقتصاد شهری و ... در قالب این طرح در اختیارشان قرار می‌دهد.

وی افزود: به عنوان مثال اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی، سنندج شهر موسیقی، رشت شهر غذا و قزوین به عنوان شهر طراحی در قالب شهر خلاق مطرح شدند و بندرعباس نیز در مرحله پیگیری است.

موسوی با بیان اینکه برای اجرای طرح شهر خلاق طی سال برای دو شهر مجوز صادر می‌شود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بجنورد در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری که رشد اقتصادی را به همراه داشته و موجب ارزآوری بیشتری می‌شود در گفت و گو و مذاکره با جمعی از خلاقان صنایع دستی و شهردار، طرح شهر خلاق بجنورد با عنوان شهر صنایع دستی و هنرهای فولکلور انجام شد تا زمینه تدوین طرح جهت تصویب به یونسکو ارائه شود.

این عضو شورای شهر بجنورد گفت: با اجرای طرح شهر خلاق، بجنورد از ارزش جهانی بالایی برخوردار خواهد شد که تمام تاثیرات مثبت آن را در بخش‌های مختلف خواهیم دید.

وی اظهار امیدواری کرد در صورت تصویب این طرح در یونسکو، بجنورد یکی از شهرهای مطرح و برندینگ در حوزه شهری خواهد شد که علاوه بر تأثیر در رشد اقتصادی گروه‌های کم برخوردار و متوسط جامعه، مرکز خراسان شمالی به یک مقصد تبدیل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: فرایند تصویب طرح حدود یک سال زمان می‌برد و پس از اخذ موافقیت های داخلی طرح به یونسکو ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha