۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تونل دوم آزادی در محور ایلام-کرمانشاه
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تونل دوم آزادی در محور ایلام-کرمانشاه

ایلام- دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تونل دوم آزادی در محور ایلام-کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح برای توسعه استان بسیار مهم است.

فرشاد دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح، گفت : در حال حاضر از سمت ورود تونل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته و از سمت خروجی نیز ۴ درصد پیشرفت داریم.

وی افزود: در طرح و مطالعه تونل دوم آزادی علاوه بر حذف پیچ‌های پر حادثه و کوتاه شدن مسیر که تسهیل و ایمن سازی تردد، کاهش استهلاک خودروها و کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد، جا نمایی تونل موازی این تونل در آینده و حذف مسیر برگشت تونل آزادی یک نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، در خصوص اجرای تونل دوم آزادی، اظهار کرد:اجرای طرح تونل دوم آزادی در ایلام ۳۳۰۰ متر طول دارد و قرار است طی ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.

دوستی افزود: توسعه محور ایلام- حمیل- کرمانشاه از دو خطه به چهار خطه و تبدیل به بزرگراه در حال اجرا است و قسمت‌های تکمیل شده این مسیر در حال حاضر زیر بار ترافیک قرار دارد و به همین خاطر حفاری تونل دوم آزادی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون عملیات اجرایی این طرح از دو سمت آغاز شده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha