۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
آغاز مجدد اعتراضات در فرانسه، این بار به علت لایحه بازنشستگی

آغاز مجدد اعتراضات در فرانسه، این بار به علت لایحه بازنشستگی

اتحادیه‌های کاری و کارگری فرانسه اعلام کردند در اعتراض به لایحه جنجالی اصلاحی قانون بازنشستگی دولت اعتصابات و اعتراضات خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش بازار، الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه به همراه وزرای اقتصادی دولت در یک کنفرانس مطبوعاتی، برنامه پرتنش و جنجالی اصلاحات نظام بازنشستگی را با اعلام افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال در اختیار افکار عمومی قرار داد.

ابتدا در این لایحه که از برنامه‌ها و شعارهای اصلی انتخاباتی امانوئل مکرون بوده قرار بود سن بازنشستگی در فرانسه به ۶۵ سال افزایش یابد که با مخالفت شدید اتحادیه‌های کاری و کارگری و احزاب، این سن در نهایت ۶۴ سال اعلام شد.

این در حالیست که طبق لایحه دولت در عوض برخی از مزایای بازنشستگی به ویژه برای مشاغل سخت برداشته شده که این موضوع خشم شدید اتحادیه‌های کاری و کارگری را در بر داشته است.

البته دولت فرانسه برای نهایی کردن اصلاحات نظام با سد مجلس نیز مواجه است چرا که بسیاری از احزاب چپ و راست با لایحه دولت مخالفند.

فابین روسِل رئیس حزب کمونیست فرانسه با تاسف اعلام کرد: این یک برنامه اصلاحی سخت آزاردهنده است.

مارین لوپن رئیس گروه پارلمانی اتحاد ملی نیز درباره لایحه دولت گفت: باید سدی در مقابل این برنامه اصلاحی غیرعادلانه ایجاد کنیم.

تمامی اتحادیه‌های کاری و کارگری بلافاصله پس از رونمایی از لایحه اصلاح نظام بازنشستگی ضمن مخالفت شدید با آن اعلام کردند روز ۱۹ ژانویه به اعتصابات و تظاهرات سراسری دست خواهند زد.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha