۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
رشد ۲۷ درصدی توزیع کود یارانه‌ای
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد

رشد ۲۷ درصدی توزیع کود یارانه‌ای

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: تاکنون ۲ و ۳ دهم میلیون تن کود یارانه‌ای برای تولید محصولات اساسی و اجرای الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش بازار، حمید رسولی در حاشیه نخستین نمایشگاه جامع کشاورزی و نهمین دوره نمایشگاه‌های تخصصی نهاده‌های کشاورزی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: طی ۹ ماه گذشته ۲ و هشت دهم میلیون تن انواع کود یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه معادل ۸۸ درصد برنامه ابلاغی ۳ و ۲ دهم میلیون تنی امسال، برای بخش کشاورزی تدارک و تامین شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: از این میزان بیش از ۲ وسه دهم میلیون تن کود یارانه با اولویت محصولات اساسی گندم، جو، دانه‌های روغنی و چغندرقند از طریق شبکه کارگزاران شرکت خدمات حمایتی به کشاورزان عرضه شد.

وی اظهار داشت: مقادیری از این کودهای تدارک شده با قیمت تمام شده و بدون دریافت یک ریال سود، به سایر محصولات غیراساسی و باغی به درخواست کشاورزان اختصاص یافت.
رسولی گفت: از میزان ۲.۳ میلیون تن کود یارانه‌ای عرضه شده، ۱ و ۷ دهم میلیون تن کود ازته، نزدیک به ۴۱۰ هزار تن فسفاته و ۱۵۰ هزار تن پتاسه بوده است.

وی کیفیت کودهای یارانه‌ای را مطلوب دانست و گفت: این کودها مورداستفاده کشاورزان قرار گرفته و با اطمینان مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان این که ذخیره استراتژیک انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن است، اظهار داشت: برای ادامه کشت تا آغاز کشت بهاره از ذخایر مطمئنی برخور هستیم.

رسولی گفت: در ۱۰ سال گذشته در تمام گروه‌های کودهای کشاورزی وابسته بودیم در حالی که امسال از ۲ و ۸ دهم میلیون تن کود تامین شده، سهم واردات ۲۵۰ هزار تن یعنی کمتر از ۱۰ درصد است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، ایران ظرف چهار سال آینده در تولید کودهای فسفاته و پتاسه به خودکفایی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: امسال بخش قابل توجهی از کودهای فسفاته و پتاسه در داخل تولید شده و با روند کنونی و اجرای پروژه‌های مختلف هدف‌گذار برای خودکفایی در کودهای مذکور تحقق می‌یابد.

رسولی با بیان این که ۲۴ طرح خودکفایی کود کشاورزی داریم، افزود: این طرح‌ها با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حال ساخت و احداث هستند و بخش قابل توجه‌ای از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha