۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی به صورت آزمایشی

طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی به صورت آزمایشی

رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان در خواست همکاری برای رفع یا کاهش مشکلاتی در حوزه پایش، مقابله با آفات و بیماری‌های مرتع و جنگل کرده ایم.

به گزارش بازار، حمیدرضا سلیمانی رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اولویت‌های بخش منابع طبیعی در حوزه دانش‌بنیان احصا شده است گفت: این اولویت‌ها از جمله در حوزه پایش، مقابله با آفات و بیماری‌های مرتع و جنگل است، زیرا مشکلات عدیده‌ای در این زمینه‌ها وجود دارد و از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، مراکز پژوهشی و رشد در خواست همکاری برای رفع یا کاهش این مشکلات با استفاده از فناوری‌های نوین کرده‌ایم.

سلیمانی افزود: در فاز نخست، طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی به صورت پایلوت در استان کرمانشاه انجام و با نصب تراشه الکترونیکی در تنه حدود یک هزار درخت، امکان پایش هوشمند آنها در زمینه محافظت در برابر آسیب‌های طبیعی و غیرطبیعی فراهم شده است.

وی افزود: هدف ما این است در راستای پایش هوشمند منابع طبیعی در قالب یک بسته حرکت کنیم و در این بسته از ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلف از جمله تصاویر ماهواره‌ای، سلول‌های خورشیدی و نرم‌افزارها استفاده کنیم.

سلیمانی با بیان این که امسال به دلیل محدودیت‌های اعتباری، فاز دوم این طرح شروع نشده است، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار، مصمم هستیم فاز دوم طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی را در بخش‌های دیگری از جنگل‌های استان کرمانشاه و همچنین استان‌های لرستان و کردستان عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha