۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
بسته مالی جدید ۲۶۶ میلیارد دلاری مودی برای محافظت از اقتصاد کرونایی هند
تاکید بر تبدیل شدن به یک کشور متکی به خود

بسته مالی جدید ۲۶۶ میلیارد دلاری مودی برای محافظت از اقتصاد کرونایی هند

نخست وزیر هند نارندرا مودی، در جریان یک سخنرانی ملی در هفته گذشته اعلام کرد که هند در تلاش است تا ۲۶۶ میلیارد دلار را برای اقتصاد رنجور خود در طول همه گیری کرونا به تصویب رساند.

به گزارش بازار به نقل از سی ان ان بیزینس، نخست وزیر مودی با تاکید بر اینکه بسته محرک مالی جدید برای ایجاد یک هند متکی به خود خواهد بود، اعلام کرد که تلاش برای دستیابی به بسته محرک مالی جدید شامل انجام اقداماتی نوین در کنار اقدامات پیشین از جمله اقدامات بانک مرکزی هند در جهت تقویت نقدینگی و همچنین بسته محرکی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به منظور کمک به فقرای این کشور می باشد.

در حالی که مودی در سخنرانی خود اظهار کرد که بسته تحریک مالی و پولی جدید معادل ۱۰ درصد از تولید سالانه اقتصاد هند میباشد، وزیر مالی هند نیرمالا سیتارامان  جزئیات بیشتری راجع به این طرح ارائه داد و گفت: مشاغل کوچک قادر به دسترسی به وامی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار بدون ارائه وثیقه تا ۳۱ اکتبر می باشند.

علاوه بر آن، وی افزود: شرکت های خارجی از مناقصه قراردادهایی با ارزش ۲۶.۵ میلیون دلار برای حمایت از مشاغل محلی جلوگیری می کنند.

با این حال، تحلیلگران بانک امریکایی سیتی بر این باورند که تاثیر واقعی این بسته پس از در نظر گرفتن اقدامات امدادی هند می تواند به چهار درصد از تولید ناخالص داخلی نزدیک شود و همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از هزینه ها در بیش از یک سال مالی توزیع شوند.

آنها در یک یادداشت تحقیقاتی نوشتند: با توجه به موقعیت مالی هند، تصور این مسئله که فضایی برای ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اضافی وجود دارد، دشوار است.  

مودی در ماه مارس از تعطیلات سه هفته ای بی سابقه برای ۱.۳ میلیارد نفر کشور خبر داده بود که تعطیل کردن همه چیز به جز خدمات بهداشتی، فروشگاه های مواد غذایی و سایر خدمات ضروری بوده است.

از آن زمان تاکنون چندین بار این قوانین تعطیلی و قرنطینگی ادامه داشته است. اجرای فاز سوم فعلی که برخی از موارد تعطیلی را کاهش می دهد، اجازه داد تا بازگشایی محدود اماکن ساخت و ساز و دفاتر خصوصی تا ۱۷ ماه جاری ادامه یابد.

 مرحله بعدی قانون تعطیلی مشاغل شامل تنظیمات بیشتری خواهد بود که نخست وزیر در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

مودی در سخنرانی خود گفت: دانشمندان می گویند که کرونا برای مدتی طولانی در زندگی ما باقی خواهد ماند، اما باید توجه داشته باشیم که زندگی نمی تواند در اطراف این ویروس بچرخد. ما از ماسک استفاده خواهیم کرد و فاصله اجتماعی را حفظ خواهیم کرد اما اهداف خود را از دست نخواهیم داد.  

در طی سخنرانی، مودی با تاکید بر لزوم تبدیل شدن هند به یک کشور متکی به خود، افزود: این کشور باید خود را نجات دهد و من ایمان کامل دارم که با رعایت کلیه قوانین، با بیماری کوید-۱۹ خواهیم جنگید و به جلو نیز پیش خواهیم رفت.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، هند نیز مانند سایر کشورها در تلاش است تا ضمن محافظت از مردم خود از ویروس که بیش از ۷۴ هزار هندی را آلوده و بیش از ۲۴۰۰ نفر را از بین برده است، راه هایی برای حمایت از اقتصاد خود پیدا کند.

از طریق پروژه های کمکی صندوق بین المللی پول، اقتصاد هند فقط ۱.۹ درصد در سال جاری رشد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha