۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
تصمیم بانک مرکزی آرژانتین برای توسعه برنامه سوآپ ارزی با چین| افزایش نقش یوآن در اقتصاد آرژانتین
با امضای قراردادی رسمی صورت گرفت؛

تصمیم بانک مرکزی آرژانتین برای توسعه برنامه سوآپ ارزی با چین| افزایش نقش یوآن در اقتصاد آرژانتین

در پی تصمیم بانک مرکزی آرژانتین برای افزایش ارزهای خارجی موجود در خزانه خود، دولت این کشور از برنامه خود برای توسعه سوآپ ارزی مستقیم با چین خبر داد.

به گزارش بازار، در پی تصمیم بانک مرکزی آرژانتین برای افزایش ارزهای خارجی موجود در خزانه خود، دولت این کشور از برنامه خود برای توسعه سوآپ ارزی مستقیم با چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت آرژانتین که طی ماه های گذشته در پی کاهش هزینه های مربوط به نقل و انتقالات مالی با شرکای تجاری خود بوده، اکنون تصمیم گرفته تا سوآپ ارزی خود با چین به عنوان یکی از شرکای اصلی خود در تجارت خارجی را افزایش دهد.

آلبرتو فرناندز، روئس جمهوری آرژانتین در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، حجم تجارت خارجی کشورش را بیش از ۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود که این سطح از تراکنش نیازمند توسعه قراردادهای سوآپ ارزی با شرکای تجاری مهم آرژاتین به ویژه چین در راستای کاهش هزینه های مربوط به تراکنش های مالی میان دو کشور است.

بر همین اساس، روسای بانک های مرکزی چین و آرژانتین روز دوشنبه از امضای توافقنامه جدید برای توسعه همکاری های دو کشور در زمینه سوآپ ارزی خبر دادند. همچنین آرژانتین متعهد شده تا از یوآن چین به شکلی گسترده تر در معاملات بازار ارزی داخل این کشور استفاده نماید.

در بیانیه رسمی بانک مرکزی آرژانتین که در همین خصوص صادر شده، آمده است: این سوآپ شامل تبادل ارز برای تقویت ذخایر بین المللی یوآن به ۱۳۰ میلیارد و فعال سازی ویژه ۳۵ میلیارد یوان به عنوان وجه معاوضتی خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha