۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
سفرهای ارزان‌قیمت عتبات، گران شد!

سفرهای ارزان‌قیمت عتبات، گران شد!

با بالا رفتن نرخ دلار و کاهش تعداد زائران عتبات، سفرهای ارزان‌قیمت عتبات از سه میلیون تومان، با افزایش بیش از ۵۰ درصدی به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش بازار، در روزهای اخیر با کم شدن زائران برای سفر عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت، دفاتر زیارتی که از نوسان نرخ دلار متضرر شده اند، با چالش‌هایی مواجه شدند؛ تا جایی که برای کم کردن ضرر حاضرند اعزام‌هایی با قیمت کم‌تر از نرخ رسمی هم داشته باشند.

براساس این گزارش، هزینه سفر عتبات در اعزام‌های ارزان قیمت که در تابستان امسال با هزینه کم‌تر از ۳ میلیون تومان آغاز شده بود، اکنون با افزایش بیش از ۵۰ درصدی، به رقم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین از شهرهای نزدیک به عراق همچون ایلام نیز که از مرز مهران به راحتی زائران می‌توانند عازم عراق شوند، هزینه سفرهای ارزان قیمت که حدود ۲ میلیون تومان بود، به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

چندی پیش رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نوسانات ارزی گفته بود که این موضوع باعث انصراف ۴۰ هزار نفر از اعزام به سفر عتبات شده است.

سیدصادق حسینی همچنین از اقدام و مکاتبه سازمان حج با دولت برای اختصاص ارز یارانه ای و خط اعتباری با نرخ مصوب، برای سفر عتبات خبر داده است که نتیجه این مکاتبه هنوز مشخص نیست.

هم‌اکنون سفر به عتبات بدون نیاز به اخذ ویزا به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است. همچنین دفاتر زیارتی ظرفیت‌های خالی برای اعزام زائران در قالب کاروان حج و زیارت دارند.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha