۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۱۰ خانه مسافر در همدان پلمب شد/ صدور ۲۰۰ اخطار برای جلوگیری از فعالیت
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان:

۱۰ خانه مسافر در همدان پلمب شد/ صدور ۲۰۰ اخطار برای جلوگیری از فعالیت

همدان - معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از پلمب ۱۰ خانه مسافر در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی خاکسار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در زمینه برخورد با کارتن به دست‌ها هیچ مسئولیتی متوجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست، گفت: نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری از وظایف مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان است و در آئین نامه ایجاد، اصلاح، درجه بندی، نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری نیز این وظیفه تشریح شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با یادآوری اینکه در ماده ۱۷ فصل ششم این آئین نامه، نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری دارای مجوز از میراث فرهنگی از منظر سطح و کیفیت ارائه خدمات و رعایت ضوابط درجه بندی و نرخ‌های تعیین شده به عهده سازمان است، گفت: هرگونه نارسایی و تخلف با تذکر کتبی، اخطار کتبی، کاهش درجه، تعلیق مجوز بهره برداری و در نهایت لغو پروانه بهره برداری لحاظ می‌شود.

خاکسار ادامه داد: نیروی انتظامی باید از فعالیت تأسیسات متخلف و تأسیسات غیر مجازی که به نسبت اسکان و پذیرایی میهمانان و مسافران اقدام کنند جلوگیری کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در حوزه گردشگری با پدیده‌ای به نام کارتن به دست‌ها مواجه هستیم، گفت: در سالهای اخیر خلاء قانونی سبب عدم توفیق در برخورد و جمع آوری این افراد از میادین و مبادی ورودی شهر همدان شده است.

خاکسار با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با بحران شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن سلامتی شهروندان طی هماهنگی و دستور قضایی و هماهنگی نیروهای انتظامی شاهد جمع آوری تمامی کارتن به دست‌ها از نقاط مختلف شهر همدان بودیم و علائم تبلیغی آنها مبنی بر اسکان مسافر نیز جمع آوری شد، گفت: ظرفیت و توان برخورد با این متخلفان وجود دارد.

وی گفت: در این راستا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان وظیفه ساماندهی و نظارت بر تأسیسات گردشگری و برخورد با متخلفین مجاز و غیر مجاز فعال در زمینه گردشگری را به عهده داشته و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از خانه مسافرهای مجاز و غیر مجاز انجام شده است از صدور ۲۰۰ اخطار مبنی بر عدم فعالیت و پلمب ۱۰ باب خانه مسافر متخلف با همکاری نیروهای انتظامی همدان خبر داد.

کد خبر: ۱۹٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha