۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
افزایش تخلفات ساختمانی در حریم روستاها نگران کننده است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

افزایش تخلفات ساختمانی در حریم روستاها نگران کننده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وضعیت ساختمان سازی در حریم روستاها نگران کننده است از بررسی طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری دستور کار امروز کمیسیون عمران مجلس بود که با حضور مسئولان مربوطه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آهنگ رشد تخلفات ساختمانی در روستاها و خارج از حریم شهرها را نگران کننده دانست و ادامه داد: متاسفانه عدم رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز و تبدیل غیر مجاز کاربری اراضی در محدوده های مذکور که علاوه بر تخریب محیط زیست و تضییع حقوق بیت المال موجب تهدید امنیت غذایی و اشتغال می‌شود. لذا نیاز تدوین قانون برای ضابطه‌مند شدن ساخت و ساز در این مناطق بسیار احساس می‌شود و این طرح نیز در همین راستا تدوین شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در جلسه تا ماده ۶ طرح مذکور پیرامون مباحث نحوه رسیدگی به تخلف‌ها، شرایط صدور پروانه ساختمانی در این مناطق و تشکیل کمیته صیانت اراضی و عرصه‌های عمومی بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه رسیدگی به طرح مذکور به جلسه آینده موکول شد.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha