۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
 ۲  هزار واحد صنعتی از رکود خارج شدند| صادرات از۴۲  میلیارد دلار عبور کرد
معاون وزیر صمت:

۲ هزار واحد صنعتی از رکود خارج شدند| صادرات از۴۲ میلیارد دلار عبور کرد

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۲ هزار واحد صنعتی از رکورد خارج شده اند، گفت: صادرات ما از مرز ۴۲ میلیارد دلار عبور کرده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: سید محمد موسوی معاون وزیر صمت در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: رشد صنعت در ابتدای دولت سیزدهم منفی بود. بسیاری بر این باور بودند که بدون تعیین تکلیف FATF نمی شود هیچ کاری کرد. اما امروز به همت فعالین بخش خصوصی و صادرکنندگان توانسته ایم صادرات خود را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه امروز بیش از ۲ هزار واحد صنعتی از رکود خارج شده اند، ادامه داد: شرکت هپکو با ۲۸۰۰ ماشین راه سازی تعطیل بود. اما در این دولت این واحد صنعتی فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

به گفته او، صادرات غیرنفتی کشور طی دی ماه امسال از ۴۲ میلیارد دلار عبور کرد و تراز تجاری کشور به منفی ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. ضمن اینکه ایران در حال پیوستن به باشگاه کشورهای با تجارت خارجی بالای ۱۰۰ میلیارد دلار است و این مهم نشان از تلاش و همت بالای فعالان اقتصادی و بنگاه‌های بخش خصوصی در کشور دارد.

موسوی سپس به آمار دیگری از رشد صنعتی در کشور اشاره کرد و از افزایش ۱۲۲ درصدی تولید ماشین‌ آلات معدنی خبر داد و افزود: ظرفیت جهش در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در کشور فراهم است و تنها باید ریل‌ گذاری‌ در سیاست‌ ها به درستی صورت گیرد.

به گفته این مقام مسئول، تقسیم کار ملی و نیز حرکت به سمت تولید کالاهای با فناوری پیشرفته، دو وظیفه مهم و کلیدی دستگاه‌ های دولتی در بخش اقتصاد و صنعت است که باید در اولویت قرار گیرد.

سیدمحمد موسوی افزود: رئیس‌ جمهور و دولتمردان، به خوبی ظرفیت دیپلماسی کشور با همسایگان و دولت‌ های همسو را ارتقا داده‌اند و حال نوبت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است که با همه توان خود، گام به جلو بگذارند.

او ارزش بازار تجهیزات پزشکی را ۲.۷ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: ۱.۲ میلیارد دلار از این بازار توسط تولیدات ایرانی تامین شده است. این در حالی است مقدار صادرات ما در این حوزه ۲۰ میلون دلار بوده است. فاصله بین تولید و صادرات نشان می دهد که پتانسیل صادرات وجود دارد اما مشکل ریل گذاری داریم.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha