۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
 فوردموتور در ترکیه زمین گیر می شود| خط و نشان کره ای ها برای بازار باتری
بازار خبر می دهد

فوردموتور در ترکیه زمین گیر می شود| خط و نشان کره ای ها برای بازار باتری

شرکت اس کی آن به عنوان سازنده باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی امروز اعلام کرده است: تصمیمی برای ادامه فعالیت مونتاژ سلول های باتری و پکینگ باتری در کشور ترکیه برای محصولات فورد ندارد.

بازار؛ گروه خودرو: زنجیره تامین ترکیه بزودی با بحران ناشی از عدم همکاری شرکای تجاری کره ای مواجه خواهد شد. شرکت اس کی آن به عنوان سازنده باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی امروز اعلام کرده است؛ «تصمیمی برای ادامه فعالیت مونتاژ سلول های باتری و پکینگ باتری در کشور ترکیه برای محصولات فورد ندارد.» این درحالی است که ماه مارس سال ۲۰۲۲ شرکت فورد موتور با این سازنده باتری در کره جنوبی تفاهم نامه ای جهت تامین باتری محصولات خود در ترکیه امضا کرده بود.

براساس آن چه که شرکت اس کی آن به رسانه های کره جنوبی اعلام کرده است، ترکیه به دلیل محیط ضعیف اقتصادی و عدم امنیت در آینده بزودی از سیکل شرکای تجاری کره جنوبی حذف خواهد شد.

به تازگی مدیران ارشد اس کی آن بیانیه ای در خصوص امضا تفاهم نامه همکاری در ماه مارس سال ۲۰۲۲ اظهار داشتند؛ «پس از امضای تفاهم نامه در ماه مارس سال ۲۰۲۲ در مورد پرونده سرمایه گذاری در ترکیه بحث کردیم. اما نتیجه بررسی ها منجربه عدم تصمیم گیری نهایی و نبود تمایل برای ادامه مذاکرات در خصوص حجم سرمایه گذاری مشترک با فورد در ترکیه شد. بنابراین تصمیمی جهت ادامه فعالیت در این کشور نداشته و بزودی آنجا را ترک خواهیم کرد.

اس کی آن یک تولید کننده باتری عضو زنجیره تامین گروه خودروسازی هیوندای است، این تولیدکننده برای خودروسازان بزرگی مانند گروه فولکس واگن و فورد موتور قطعه تامین می کند. هرچند که بخشی از نیاز صنعت خودرو و بازار چین را نیز این شرکت تامین می کند.

برخی از کارشناسان معتقد هستند که اس کی آن به دلیل ورود خودروسازان هندی به تولید محصولات الکتریکی تمایل به همکاری با ترکیه ندارد. بنابراین احتمال دارد که بزودی وارد مذاکره و همکاری با خودروسازان هندی شود. از سوی شرکت تسلا در تلاش است که با کاهش قیمت محصولات خود افزایش تقاضا در بازار خودروهای الکتریکی ایجاد کند، تمرکز اصلی تسلا در این موضوع کاهش قیمت و افزایش فروش در بازار چین جهت رقابت با سایر تولیدکنندگان است.

شرکت اس کی آن، امروز اعلام کرده است که برنامه افزایش ظرفیت تولید سالانه ۳۰ تا ۴۵ گیگاوات ساعت را دارد، این قطعه ساز معتقد است که سال ۲۰۲۵ تولیدات خود را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد. کره ای ها برای دست یابی به این مهم به دنبال راه اندازی و ساخت سایت های تولید جدید در شهرهای صنعتی کشور خود، چین، مجارستان و آمریکا هستند.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha