۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
ابربدهکاران بانکی با ۲ هزار همت؛ در رصد کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

ابربدهکاران بانکی با ۲ هزار همت؛ در رصد کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی پرونده کلان ۲۰۰۰ میلیارد تومانی ابربدهکاران بانکی را با شناسایی بدهکاران ۱۰۰ میلیارد تومانی به نظام بانکی کشور رونمایی و آغاز کرده است.

به گزارش بازار، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هدف از بررسی چنین پرونده‌هایی را طبق فانون بودجه و وظیفه این کمیسیون، شفاف سازی و مقابله با فساد و پولشویی برشمرد و گفت: براساس قانون بودجه و مصوبه شورای پول و اعتبار این کمیسیون، تاکنون ۵۰ درصد این ابربدهکاران را شناسایی کرده و قصد دارد با ابزارهای قانونی برای بازگرداندن این بدهی‌ها به بیت المال همکاری کند.

وی افزود: ابربدهکاران این پرونده دستکم از سال‌های قبل برای تولید، تسهیلات کلان بانکی گرفته اند، ولی به جای تولید، این تسهیلات را در مسیر سفته بازی همچون خرید ارز، ملک و سکه و خودرو گذاشته اند و سودهای کلانی به جیب زده اند.

پژمانفر گفت: هرسه ماه یکبار این کمیسیون در گزارشی مشخصات ابربدهکاران را با همکاری بانک‌ها شفاف سازی و اطلاع رسانی می‌کند و در مرحله نخست، این گزارش آماده ارائه به مجلس و عموم مردم شده است.

بر اساس بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، بانک مرکزی و بانک‌ها موظفند گزارش بدهکاران بانکی را در دسترس عموم مردم قرار دهند و به صورت فصلی گزارش تخلفات بانکی همانند بدهکاران کلان را در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دیوان محاسبات قرار دهند.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha