۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
روند صعودی بورس در گرو تداوم ارزش معاملات بالا
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

روند صعودی بورس در گرو تداوم ارزش معاملات بالا

غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: تداوم ارزش معاملات در محدوده ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، می تواند نویدبخش ثبات شرایط مثبت و ادامه روند صعودی در بازار باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: محمد غفوری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس و همچنین عوامل مؤثر بر روند آن، اظهار داشت: بازار سرمایه بعد از گذراندن یک دوره سر سخت رکودی، در این چند وقت جانی دوباره به خود گرفته است.

وی افزود: رشد نقدینگی و پایه پولی باعث شده است که شوک جدیدی از انتظارات تورمی را در جامعه شاهد باشیم، نقدینگی که بازارهای موازی را مورد هدف قرار داده و بازار سرمایه هم از این موضوع بی تأثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به محدوده مهم شاخص، ابراز داشت: بازار در محدوده‌های مهمی قرار دارد و طی دو سال اخیر هر باری که بازار وارد این محدوده‌ها شده است شاهد تغییر روند و ریجکت بازار از وضعیت مثبت به وضعیت منفی بوده ایم و مهمترین موضوعی که باید بررسی شود بحث ارزش معاملات و تداوم آن است که هر سرمایه‌گذاری برای ورود به بازار سرمایه باید مدنظر قرار دهد.

رشد نقدینگی و پایه پولی باعث شده است که شوک جدیدی از انتظارات تورمی را در جامعه شاهد باشیم

روند صعودی بورس در گرو تداوم ارزش معاملات بالا

غفوری همچنین در ادامه بیان کرد: بحث تعیین نرخ خوراک صنایع پتروشیمی را به عنوان ریسک این صنعت می توان در نظر گرفت و هر تصمیمی که در رابطه با افزایش و یا کاهش این نرخ گرفته شود می تواند حاشیه سود این صنایع را مورد هدف قرار دهد.

تثبیت نرخ ارز، سیاستی پیشخور شده

این تحلیلگر بازارهای مالی با عنوان کردن بحث تثبیت نرخ ارز نیما، تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز نیما که با ورود رییس جدید بانک مرکزی گرفته شد در یک محدوده مشخص بود که با توجه به شکاف بالای بین ارز نیما و قیمت دلار بازار آزاد، این سیاست تا حدودی در بازار پیشخور شده و این موضوع نمی تواند در آینده تداوم بالایی را داشته باشد.

غفوری با تأکید بر اینکه نکته مثبت این روزها تداوم ارزش معاملات در محدوده ۸ تا ده هزار میلیارد تومانی است، خاطرنشان کرد: این تداوم ارزش معاملات می تواند نوید بخش ثبات شرایط مثبت در بازار باشد که این موضوع عامل مهمی است که سرمایه‌گذاران باید به آن توجه داشته باشند، با تثبیت در این محدوده می‌توانیم شاهد ادامه روند و روزهای خوب برای بازار سرمایه باشیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha