۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
۲ هکتار زمین به صنعتگران چاقو اختصاص داده می شود
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان:

۲ هکتار زمین به صنعتگران چاقو اختصاص داده می شود

زنجان- جعفری، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان گفت: امکان استقرار ۴۰ واحد تولیدی  چاقو در سایت چاقوی شهرک صنعتی اشراق فراهم شده و دو هکتار دیگر زمین هم به صنعتگران چاقو اختصاص خواهیم داد.

افشین جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۴۱۵ واحد تولیدی چاقوسازی در استان زنجان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی بیان داشت: زنجان امروز کانون اصلی تولید چاقو است و امکان استقرار ۴۰ واحد تولیدی چاقو در سایت چاقوی شهرک صنعتی اشراق فراهم شده است و درصدد آن هستیم تا دو هکتار دیگر زمین برای واگذاری به صنعت گران این هنر اصیل زنجانی، اختصاص دهیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان،همچنین با اشاره به آماده‌سازی ۲ هکتار زمین در سایت نوآوران،گفت: برای استقرار این واحدها نیاز به اخذ مجوزهای زیست‌محیطی، بحث طراحی و یک سری مراحل ادارای هستیم.

جعفری تاکید کرد: چاقو با قدمت ۶ هزار ساله خود در استان زنجان به همت دستان توانای هنرمندان این استان شناخته شده است.

وی افزود: صنعت‌گران و هنرمندان زنجانی آن‌طورکه باید و شاید از این هنر اصیل حمایت نشده اند و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، تصریح کرد: توسعه خوشه‌های صنعتی نقش‌ محوری و بارزی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه ایفا می‌کند.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha