۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
هزینه تحصیل در کشورهای خارجی چقدر است؟

هزینه تحصیل در کشورهای خارجی چقدر است؟

تصور کنید که روزی از یکی از دانشگاه‌های برتر جهان فارغ التحصیل شوید.

به گزارش بازار، تصور کنید که روزی از یکی از دانشگاه‌های برتر جهان فارغ التحصیل شوید. تنها همین مدرک می‌تواند آینده شغلی و زندگی شما را به کلی متحول کند. اما همیشه پرداخت هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان است. آیا شک دارید که بودجه شما برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر خارجی کافی است؟

در این مطلب تلاش می‌کنیم تا با پرداختن به جزئیات هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان، به شما در کسب درک بهتر از شرایط تحصیلی در دانشگاه‌های برتر دنیا کمک کنیم، تا برنامه‌ریزی درستی برای این سفر هیجان‌انگیز داشته باشید.

ایالات متحده آمریکا

هزینه تحصیل در کشورهای خارجی چقدر است؟

تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا همیشه یکی از رویاهای اصلی دانشجویان و شهروندان کشورهای دیگر بوده است. بیش از صد کالج و دانشگاه‌ آمریکایی در لیست بهترین مؤسسات آموزش عالی دنیا قرار گرفته و برگزاری دوره‌های متنوع تحصیلی در رشته‌های گوناگون، این کشور را به یکی از مقاصد جذاب برای دانشجویان دنیا بدل کرده است.

در اینجا خلاصه‌ای از هزینه‌های تحصیل در آمریکا برای دانشجویان خارجی ارائه شده است:

  • هزینه‌های جاری زندگی: ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه (برای تأمین هزینه‌های روزمره خود در سال حداقل به ۱۰۰۰۰ دلار بودجه نیاز خواهید داشت.)
  • هزینه‌ تحصیل در دوره‌های کارشناسی: ۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار در سال.
  • هزینه تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد: ۲۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار در سال.
  • هزینه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی: ۲۸۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار در سال.

بریتانیا

تعداد زیادی از مؤسسات برتر آموزش عالی دنیا در بریتانیا واقع شده و قوانین جذاب ویزای کار پس از تحصیل و همچنین ارائه بورسیه‌های متنوع، این کشور را به یکی از مقاصد محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. دوره‌های تحصیلی در انگلیس نسبت به سایر کشورها کوتاه‌تر بوده و مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های انگلیسی در سرتاسر دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

در این قسمت خلاصه‌ای از میانگین هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های بریتانیا برای دانشجویان بین‌المللی ارائه شده است؛

هزینه‌های زندگی: میانگین بودجه لازم برای پرداخت هزینه‌های روزمره زندگی در انگلیس به طور مستقیم به نوع زندگی و خانه ای که در این کشور انتخاب می‌کنید، وابسته است. اگر برای اقامت، زندگی با یک خانواده انگلیسی را انتخاب کنید، هزینه‌های شما به شکل چشم‌گیری کاهش یافته و به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را به شکل بهتری مدیریت کنید. به طور میانگین برای تحصیل در خارج از  شهر لندن به ۹۲۰۷ پوند و برای تحصیل در لندن به ۱۲۰۰۶ پوند نیاز خواهید داشت.

  • هزینه تحصیل در دوره‌های کارشناسی: ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ پوند در سال
  • هزینه تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد: ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند در سال
  • هزینه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی: ۱۵۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ پوند در سال

استرالیا

کشور استرالیا همیشه یکی از برترین مقاصد دانشجویان خارجی‌ای بوده که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی را دارند. مؤسسات آموزش عالی این کشور به ویژه دانشگاه‌های گروه هشت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. کیفیت بالای زندگی در استرالیا یکی دیگر از عوامل جذب دانشجویان بین‌المللی به این کشور است. ملبورن به عنوان پایخت استرالیا میزبان جامعه‌ای چند ملیتی و با تنوع فرهنگی بالا بوده و به عنوان یکی از شهرهای برتر جهان شناخته می‌شود.

میانگین هزینه‌های تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی به صورت زیر است:

  • هزینه‌های زندگی: سالانه حدودا ۲۱۰۰۰ دلار استرالیا
  • هزینه‌های تحصیل در دوره‌های کارشناسی: به طور متوسط برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا باید مبلغی حدود ۲۷۰۰۰ دلار استرالیا در سال را در نظر داشته باشید. اما اگر قصد ثبت‌نام در دانشگاه‌های گروه هشت استرالیا را دارید، این مبلغ سالانه به حدود ۴۵۰۰۰ دلار استرالیا می‌رسد.
  • هزینه تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی: تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی استرالیا حدودا سالیانه ۲۹۰۰۰ دلار استرالیا هزینه دارد. اما این هزینه مانند دوره کارشناسی در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های گروه هشت به حدود ۴۹۰۰۰ دلار استرالیا در سال افزایش می‌یابد.

کانادا

هزینه تحصیل در کشورهای خارجی چقدر است؟

هرروزه دانشجویان بیشتری در سراسر دنیا کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. جامعه متنوع فرهنگی و فضای آرام زندگی در کانادا، باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به این کشور سفر کنند. بعلاوه، پیروی الگوی آکادمیک دانشگاه‌های کانادا از مدل دانشگاه‌های آمریکایی یکی دیگر از مزیت‌های آموزش عالی این کشور است. بورسیه‌ تحصیلی کانادا یکی دیگر از تسهیلاتی است که برای دانشجویان خارجی فراهم شده تا این افراد بتوانند به راحتی دوران تحصیلی خود در کانادا را سپری کنند و بتوانند از پس هزینه تحصیل در کانادا بربیایند.

علاوه بر اینها وجود فرصت‌های شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی، جذابیت این کشور را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی دوچندان کرده است. اگر رویای تحصیل در کانادا را درسر دارید، می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل کرده تا اطلاعات مفیدی در این خصوص دریافت نمایید.

خلاصه‌ای از هزینه‌های جاری برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند به شرح زیر است:

  • هزینه زندگی: شما می‌توانید با حدود ۱۰۰۰۰ دلار کانادا در سال هزینه‌های جاری زندگی خود را مدیریت کنید.
  • هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کانادا: سالیانه بین ۱۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا
  • هزینه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی کانادا: سالانه حدود ۷۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار کانادا

آلمان

از سال ۲۰۱۴، ۱۶ ایالت آلمان پرداخت هزینه شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی را در تمامی دانشگاه‌های دولتی آلمان لغو کردند. این قانون به آن معنی است که در حال حاضر تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی آلمان اعم از شهروندان آلمانی و دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی به جز پرداخت هزینه‌های ناچیز اداری، ملزم به پرداخت هزینه تحصیل در آلمان نیستند.

در واقع برای تحصیل در آلمان تنها باید هزینه‌های زندگی، هزینه‌های خرید کتاب، هزینه رفت و آمد و ... را بپردازید. البته این هزینه‌ها نیز با دریافت بورسیه ‌تحصیلی آلمان کاهش پیدا میکنند زیرا بورسیه تحصیلی بخشی جدایی ناپذیر از دانشگاه‌های آلمان است و هرسال دانشجویان بسیاری آن را دریافت می‌نمایند.

راهکارهای مدیریت منابع مالی و مواجهه با چالش‌های موجود برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی

یکی از مواردی که بایستی مدنظر قرار دهید این است که هزینه‌های دیگری به غیر از هزینه‌های تحصیل و زندگی روزمره خود را حتما در نظر بگیرید. اگر مجبور به پرداخت هزینه‌های غیرضروری شدید سعی کنید که آگاهانه با این مسأله برخورد کرده و تا جای ممکن این هزینه‌ها را کاهش دهید.

با افراد بومی که در نزدیکی محل اقامت شما زندگی می‌کنند، ارتباط برقرار کرده و نحوه زندگی جاری منطقه را درک کنید. ارتباط با شهروندان و جوامع محلی به شما کمک می‌کند تا ضمن ایجاد درک متقابل، نکاتی را در خصوص روش‌های برخورد با مسائل زندگی بیاموزید. برای مثال می توانید بفهمید که می‌توان چه وسایلی را از کجا تهیه کرد و همین مسأله کمک بزرگی برای شما در خصوص مدیریت بودجه خواهد بود.

ارزان‌ترین روش‌های حمل و نقل در مسیرهای درون‌شهری را پیدا کنید و از تسهیلاتی مانند کارت دانشجویی خود برای پوشش هزینه‌های حمل و نقل استفاده کنید.

همچنین از روش‌های انتقال پول موجود در کشوری که قصد زندگی در آن را دارید مطلع شوید. بهتر است که در یکی از بانک‌های این کشور حساب شخصی باز کنید تا در مواقع نیاز مجبور نباشید هزینه‌های زیادی را بابت کارمزد نقل و انتقال ارز بپردازید.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha