۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
افزایش قیمت سوخت و برق در سنگال

افزایش قیمت سوخت و برق در سنگال

در سنگال، قیمت سوخت که در حال حاضر دولت به آن یارانه اختصاص داده است، از شامگاه شنبه افزایش یافت.

به گزارش بازار، در سنگال، قیمت سوخت که در حال حاضر دولت به آن یارانه اختصاص داده است، از شامگاه شنبه افزایش یافت.

قیمت گازوئیل و بنزین ۱۰۰ فرانک CFA، حدود ۱۵ سنت در یورو افزایش می‌یابد. این بار افزایش قیمت برق نیز مد نظر است، اما نه برای خانواده‌های آسیب پذیر. این اقدام، امکان آن را برای دولت فراهم می‌کند تا «روی کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند» متمرکز شود.

وزیر نفت و انرژی سنگال گفت با توجه به قیمت جهانی سوخت، باید در قیمت‌های مصوب تجدیدنظر می‌شد؛ بنابراین قیمت هر لیتر گازوئیل از ۶۵۵ به ۷۵۵ فرانک سی اف‌ای و قیمت هر لیتر بنزین سوپر از ۸۹۰ به ۹۹۰ فرانک افزایش می‌یابد.

در مورد برق، افزایش قیمت براساس «میزان مصرف» اعمال خواهد شد و مشمول مصرف کنندگانی که هر دو ماه کمتر از ۱۵۰ کیلووات در ساعت مصرف می‌کنند، نخواهد شد.

وزیر نفت و انرژی سنگال در کانال تلویزیونی دولتی RTS، گفت: «این یک «ایجاد توازن» است. افراد دارای قدرت مالی باید به قشر ضعیف‌تر کمک کنند. اگر من توانایی خرید یک خودروی شاسی بلند را داشته باشم یا در خانه لوازم برقی داشته باشم که می‌تواند مصرف برق من را تا ۲۵۰ کیلووات برساند، پس نباید از دولت یارانه دریافت کنم؛ مانند آنچه که اکنون دولت سنگال به همه تخصیص می‌دهد.»

مکی سال رئیس جمهور سنگال ۳۱ دسامبر در سخنرانی خود خطاب به ملت، از «تقویت تلاش‌های حمایت اجتماعی در سال ۲۰۲۳» با بسیج ۴۵۰ میلیارد فرانک FCFA برای یارانه محصولات غذایی و انرژی» خبر داد.

کپسول گاز و همچنین نفت سفید تحت تأثیر این افزایش قیمت قرار نمی‌گیرد.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha