۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه سامانه گرمسیری در ایلام
معاون استاندار ایلام خبر داد؛

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه سامانه گرمسیری در ایلام

ایلام- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه بزرگ سامانه گرمسیری در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، سعید هژبری با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه سامانه گرمسیری و نقش آن در توسعه استان گفت: توسعه اراضی دیم، بهبود وضعیت کشاورزی و معیشت مردم شهرستان‌های ایلام، مهران و دهلران به وسعت ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار به روش نوین آبیاری، ایجاد اشتغال پایدار برای سه هزار و ۵۱۱ نفر، افزایش بهره وری در مصرف آب و کاهش تهدیدات سیاسی و امنیتی به دلیل افزایش جمعیت حاشیه مرزها از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه است.

وی افزود: برای اجرای پروژه سامانه گرمسیری، احداث ۲ سد، اجرای ۵۰۰ کیلومتر لوله، احداث ۳۵ کیلومتر تونل، احداث ۵۰ کیلومتر کانال و باکس بتنی پیش بینی شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه محدوده تحت پوشش سامانه گرمسیری در استان شامل ۷۷ روستا، ۲۵ شهر و ۱۲ شهرستان است، تاکید کرد: ۲۱۲ کیلومتر شبکه انتقال در این پروژه باید اجرا شود که تاکنون ۱۷۰ کیلومتر آن عملیاتی شده است، همچنین ۲ تونل به طول ۱۷ کیلومتر و ۵ کیلومتر باکس بتنی نیز در این طرح وجود دارد.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی مجموع طرح تا شهرستان مهران ۹۵ درصد و در سراسر استان ایلام هم اکنون ۸۵ درصد است.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha