دارندگان جواز، مجاز به فعالیت آنلاین هستند
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری:

دارندگان جواز، مجاز به فعالیت آنلاین هستند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: آندسته از واحدهای صنفی که جواز فیزیکی خرید و فروش کالا دارند می‌توانند نسبت به معرفی کالا و خرید و فروش آن در فضای مجازی اقدام کنند.

به گزارش بازار، محمدرضا رمضان با حضور در نشست کارشناسی افزود: سایت‌های نامعتبر که نماد الکترونیک ندارند و عضو اتحادیه نیستند مجاز به فعالیت نبوده و هرگونه فعالیت آن‌ها در فضای مجازی غیرقانونی است و اتحادیه در قبال شکایت افراد از این فروشنده‌ها تعهدی ندارد.

او با بیان اینکه نحوه شکل گیری اتحادیه‌ها و اتاق اصناف تعامل بین دولت و اصناف است، گفت: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بازوی قدرتمند دولت برای حل مشکلات احتمالی اند.

رمضان گفت: هم اکنون در شهر تهران ۱۳۴ اتحادیه در حال فعالیتند و شکایت افراد از اصناف با درج در سامانه ۱۲۴ ظرف حداکثر ۲۴ ساعت بررسی و رسیدگی می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: در صورت خرید افراد از مکان‌های فاقد پروانه کسب و دستفروشان کنار خیابان و بروز مشکل در کالای خریداری شده، اتحادیه اجازه ورود و پیگیری مشکل را ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل تهران گفت: تمام واردکننده‌های تلفن همراه موظف به ثبت کالای خود در سامانه جامع تجارت هستند و قیمت کالا از لحظه واردات تا زمان فروش و خدمات پس از فروش آن باید ذکر شود.

با بیان اینکه طرح شناسه کالا طرحی مفید برای جلوگیری از قاچاق کالا است، افزود: این طرح در واقع شناسنامه کالاها است و باعث ورود قانونی کالا به کشور و جلوگیری از قاچاق می‌شود.

او گفت: خریدار کالا با مراجعه به این سامانه می‌تواند از مشخصات کامل کالا مانند محل تولید، مشخصات الکترونیکی کالا، گارانتی و ... مطلع و در صورت تمایل اقدام به خریداری آن کند.

وی افزود: تمام واردکننده‌های تلفن همراه موظف به ثبت کالای خود هستند و در آن قیمت کالا از لحظه واردات تا زمان فروش و خدمات پس از فروش آن باید ذکر شود.

رمضان با بیان اینکه کالاهایی که در سامانه جامع تجارت ثبت نشده باشند کالای قاچاق محسوب می‌شوند، گفت: همه شرکت‌های همکار با این اتحادیه ملزم به ارائه کد شناسه کالا هستند که بیش از ۹۰ درصد کالاها دارای کد شناسه کالا هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: هم اکنون ۵ هزار عضو فعال در رسته صوتی و تصویری و تلفن همراه در شهر تهران فعالند و ۱۰ بازرس دائم وظیفه بازرسی از این فروشنده‌ها را به عهده دارند.

وی افزود: تعمیرکاران صوتی و تصویری عضو اتحادیه فروشندگان نیستند، برخی کالاها به دلیل نبود قطعه قابل تعمیر نیستند و کاری از دست تعمیرکاران بر نمی‌آید.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید مجید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      السلام علیک یا ابا صالح المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف .. وسلام برشهدای گمنام...اگربزای رضای خدا کار کنیم.خداوندمتعال خیروبرکتش همیشه برایمان هست..