۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
هلدینگ خلیج فارس به نوسازی صنایع پایین دستی ورود کند

هلدینگ خلیج فارس به نوسازی صنایع پایین دستی ورود کند

عضو انجمن تولیدکنندگان یونولیت گفت: هلدینگ خلیج فارس به جای توسعه صنایع پایین دستی، اقدام به توسعه و نوسازی صنایع موجود در این حوزه کند.

به گزارش بازار، عباس هاشمی گفت: ورود هلدینگ خلیج فارس به حوزه تاسیس و ایجاد صنایع پایین دستی، موجب می‌شود چالش تامین مواد اولیه و نوسان قیمت مواد پتروشیمی برای تولیدکنندگان فعلی بیشتر از قبل شود.

وی با بیان اینکه وظیفه شرکت‌های دولتی تسهیل شرایط تولید است، نه ورود مستقیم به حوزه تولید افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی فعال هستند که اغلب آن‌ها برای ادامه فعالیت نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

عضو انجمن تولیدکنندگان یونولیت در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر که بسیاری از واحدهای تولیدی با چالش تامین مواد اولیه مواجه هستند و بسیاری از آن‌ها به دلیل نداشتن ماشین آلات به روز و نو بهره وری پایینی دارند، نیازمند کمک و حمایت دولت هستند تا بتوانند با نوسازی ماشین آلات و تجهیزات تولید خود، تولید را افزایش دهند.

وی تجهیز واحدهای تولیدی را یکی از الزامات توسعه صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت: اگر قرار است سرمایه گذاری برای توسعه صنایع پایین دست انجام شود، بهتر است در حوزه تجهیز ماشین آلات باشد و با تخصیص سرمایه به واردات ماشین آلاتی که مورد نیاز صنایع است، توسعه این صنایع سریع‌تر صورت می‌گیرد و کیفیت تولید نیز ارتقا می‌یابد.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha