۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
تولید ۱۳.۶ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید ۱۳.۶ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی

بوشهر- نعمتی مدیر پالایشگاه دهم مجتمع پارس جنوبی از تولید ۱۳.۶ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محمد نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال جاری با توجه به سرمای شدید فصل زمستان و کاهش چشمگیر دمای مناطق سردسیر کشور، به شکل جهادی و بی‌وقفه در تامین گاز کشور فعال است.

وی افزود: پالایشگاه دهم و فاز ۱۹ پارس جنوبی در راستای پایداری گاز و تولید حداکثری، فعالیت دارد و علاوه بر گاز و میعانات گازی، چندین محصول دیگر نیز تولید و به شبکه سراسری ارسال می‌کند.

مدیر پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در این فاز تولید و به شبکه سراسری ارسال شده است.

نعمتی تصریح کرد: تولید میعانات گازی نیز از تولیدات مهم این پالایشگاه است و در سال جاری تاکنون بیش از ۱۳.۶ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید شده است.

تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن محصولات جانبی در فاز ۱۹

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن اتان و بالغ بر ۲۷۵ هزار تن پروپان نیز در پالایشگاه دهم پارس جنوبی تولید کرده‌ایم.

مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار تن بوتان و ۶۶ هزار تن گوگرد نیز در این پالایشگاه تولید شده است.

نعمتی ابراز داشت: امسال با همکاری و پشتیبانی مجموعه‌های دانش بنیان و فناور و جوانان خلاق بومی، شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این پالایشگاه هستیم که ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کاهش مشعل‌سوزی به میزان ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته نیز از موفقیت‌های ارزشمند این پالایشگاه در سال جاری است.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha