۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
برون سپاری تامین میوه شب عید ریسک بزرگی است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

برون سپاری تامین میوه شب عید ریسک بزرگی است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید گزارش کاملی از سیاست‌های خود برای تامین میوه شب عید به کمیسیون کشاورزی ارائه کند تا آن را بررسی کنیم.

به گزارش بازار، محمد جواد عسکری در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منبع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر جهادکشاورزی و سایر مسئولین اجرایی در خصوص تامین میوه شب عید، گفت: خرید میوه شب عید نباید همانند سال گذشته به نحوی پیش برود که نیاز باشد دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازررسی به آن ورود کنند و به ناراحتی مردم منتهی شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از تولید است، عنوان کرد: اگر مشاهده کنیم دستگاهی همکاری لازم را در زمینه خرید میوه شب عید را ندارد آن را مصداق ترک فعل می‌دانیم و به دستگاه نظارتی معرفی می‌کنیم. افراد نباید به ماموریت محوله خود عمل نکنند، مگر مردم چه میزان تحمل دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه ماموریتی خود به وظایف عمل کنند، تصریح کرد: امسال قرار نیست در زمینه تامین میوه شب عید شاهد آزمون و خطا باشیم، پرتقال روی دست باغداران مانده و این مسئله از سوی نمایندگان شمال کشور بارها مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و نارسایی‌ها وجود دارد اما ساماندهی آنها وظیفه دولت است و اعضای دولت باید بر اساس مسئولیتی که برعهده گرفته‌اند به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند، افزود: اگر قرار است مسئولیت تامین میوه شب عید به بخش خصوصی محول گردد باید این موضوع ظرف یک هفته تعیین تکلیف گردد هرچند با توجه به اتفاقات رخ داده در سال گذشته نگرانی‌هایی داریم.

عسکری با بیان اینکه اگر سیستم نظارتی وزارت جهاد کشاورزی قوی نباشد اتفاقات سال گذشته تکرار می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید گزارش کاملی از سیاست‌های خود برای تامین میوه شب عید به کمیسیون کشاورزی ارائه کند تا آن را بررسی کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طی هفته جاری نشستی را با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه و سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه تامین میوه شب عید و صادرات محصولات باغی و کشاورزی برگزار می‌کنیم تا مسائل را تعیین تکلیف شوند و مشخص شود دولت چه برنامه ای برای پرتقال های باقی مانده روی دست کشاورزان دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار صادرات باید به صنایع تبدیلی و تکمیلی مرکبات نیز توجه شود، گفت: اقدامات خوبی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به چین انجام شده اما نمی‌توانیم منتظر باقی بمانیم تا ببینیم چه اتفاقاتی در این حوزه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در دقایق پایانی اعلام می‌شود که اعتبارات کافی وجود ندارد قابل قبول نیست، ادامه داد: خرید محصولات باقی مانده روی دست کشاورزان، صادرات محصولات کشاورزی و تامین نیاز میوه شب عید برای کمیسیون کشاورزی اهمیت زیادی دارد و اگر دستگاهی در این زمینه کم کاری می‌کند به ما معرفی کنید.

عسکری در پایان عنوان کرد: در زمینه محول کردن تامین نیاز شب عید به بخش خصوصی وزارت جهاد کشاورزی ریسک کرده است و اگر این افراد به خوبی به وظیفه خود عمل نکنند چه کسی پاسخگو می‌باشد؟

کد خبر: ۱۹۸٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha