۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
افزایش اجرت ساخت و تولید مصنوعات از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان طلاست
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

افزایش اجرت ساخت و تولید مصنوعات از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان طلاست

اصفهان -موزرانی؛ نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید از تولید کنندگان طلا حمایت شود،گفت: افزایش اجرت ساخت و تولید مصنوعات طلا از مشکلات تولید کنندگان است.

علی موزرانی در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه تحریم‌ها تأثیرات منفی بر صنعت طلا داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان، کل چرخه طلا را در دسترس دارد باید در زمینه صادرات طلا وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه، طلا صنعتی پاک و اشتغالزا است، افزود: متاسفانه تعداد تولیدکنندگان فعال در اصفهان کاهش یافته است و افراد فعال در این حرفه نیز به دلیل مشکلات متعدد با ۴۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه کاهش ظرفیت تولید تولیدکنندگان به عوامل زیادی بستگی دارد، ابراز کرد: تعداد تولیدکنندگان و ظرفیت تولید طلای اصفهان بسیار کاهش یافته است، ما در گذشته توزیع طلا به نقاط مختلف کشور را داشتیم اما اکنون این روند تغییر کرده است.

وی ادامه داد:اصفهان زمانی در زمینه تولید النگو بزرگترین تولید کننده بود و هنوز هم توان تولید اصفهان و افرادی که در حیطه تولید مصنوعات طلا در شهر اصفهان فعال هستند توان بالایی است اما دیگر شهرهای کشور نیز در زمینه مصنوعات طلا خوب عمل می کنند و ما باید جایگاه خود را دوباره باز پیدا کنیم.

موزرانی با تاکید بر اینکه باید از تولید کنندگان حمایت شود؛ افزایش اجرت ساخت و تولید مصنوعات طلا را نیز از دیگر مشکلات تولید کنندگان دانست و گفت: هم اکنون یکی از مهمترین هزینه های سربار برای مصنوعات طلا هزینه تولید است که به ظرفیت تولید برمی گردد، چراکه کارگاهی که از توان تولید خود کمتر تولید می کند، هزینه تولید آن از لحاظ پرسنلی تغییر نمی کند و برای تامین هزینه های تولید خود باید قیمت را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha