۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
 اختصاص ارز سفر به عتبات عالیات
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

اختصاص ارز سفر به عتبات عالیات

صادقی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با دولت مکاتبه کردیم که ارز سوبسیددار و یک خط اعتباری با نرخ مصوب به ما بدهند تا زائران دچار تلاطم قیمتی ارز نشوند.

به گزارش بازار، سید صادق حسینی با اشاره به نوسانات قیمت ارز و تأثیر آن بر قیمت سفر به عتبات عالیات اظهار کرد: دلار پیش از این ۲۹ هزار تومان بود که متأسفانه در حال حاضر با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است، بر همین اساس قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: البته شرکت‌ها به خاطر زائرانی که از قبل ثبت نام کرده بودند ضرر کردند یا سود خود را کاهش دادند، اما قیمت‌ها افزایش پیدا نکرد؛ اما اگر این روند ادامه پیدا کند و ما نتوانیم ارز سوبسیددار از دولت بگیریم؛ طبیعی است که قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان حج تاکید کرد: با دولت مکاتبه کردیم که ارز سوبسیددار و یک خط اعتباری به ما بدهند برای اینکه در هر سه ماه یک نرخ مصوب داشته باشیم تا زائران دچار تلاطم قیمت ارزی نشوند. مکاتبات با دولت انجام شده است و منتظر پاسخ دولت هستیم.

حسینی درخصوص آخرین وضع امنیتی عراق برای سفر به عتبات عالیات، گفت: وضع امنیتی در عراق مناسب و همواره تحت رصد است. ما برای تامین امنیت از هر زائر در سفر عتبات ۴ دلار دریافت می‌کنیم و یک مأمور امنیتی در هر اتوبوس استخدام کرده ایم؛ این مأمور وظیفه هماهنگی با ایستگاه‌های امنیتی در طول سفر را به عهده دارد.

وی افزود: در همه کاروان‌هایی که از سوی سازمان حج و زیارت اعزام می‌شود طی یک سال گذشته هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم. حادثه انفجار یا حادثه ربایشی نیز نداشته‌ایم. حادثه‌ای هم اگر در محلی اتفاق افتاده بلافاصله با بی‌سیم اعلام می‌کنیم از این جهت نگران وضعیت امنیتی زائران نیستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص وضع امنیتی سامرا اضافه کرد: سامرا در حال حاضر وضعیت امنیتی بدی ندارد؛ مأموران امنیتی در آنجا حضور دارند و زائران به سامرا سفر می‌کنند شرکت‌های امنیتی عراقی که ما با آن‌ها همکاری می‌کنیم اگر مورد مشکوکی در سامرا ببینند به ما اعلام می‌کنند و ما در آن روزهای خاص کاروانی را به سامرا نمی‌بریم، اما در حالت کلی در برنامه همه کاروان‌ها سفر به سامرا هم وجود دارد.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha