۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کاهش ۲.۸ درصدی سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی بانک مرکزی چین
آمار رسمی نشان داد؛

کاهش ۲.۸ درصدی سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی بانک مرکزی چین

بانک مرکزی چین با اعلام آخرین آمار ذخایر ارزی خود در دسامبر سال ۲۰۲۲ از افزایش ۱۱ میلیارد دلاری این ذخایر و رسیدن حجم کل دارایی های ارزی خارجی این کشور به ۳.۱۲۸ تریلیون دلار خبر داد.

به گزارش بازار؛ بانک مرکزی چین با اعلام آخرین آمار ذخایر ارزی خود در دسامبر سال ۲۰۲۲ از افزایش ۱۱ میلیارد دلاری این ذخایر و رسیدن حجم کل دارایی های ارزی خارجی این کشور به ۳.۱۲۸ تریلیون دلار خبر داد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی چین که بیشترین ذخایر دارایی ارزی جهان را در اختیار دارد، در گزارش مذکور تاکید کرده که دلار آمریکا کمترین سهم را در افزایش های مربوط به دارایی های ذخایر ارزی این کشور در اختیار دارد.

این در حالیست که مجموع ذخایر ارزی بانک مرکزی چین در ماه نوامبر ۳.۱۱۷ تریلون دلار اعلام شده بود که اکنون، سهم یوآن در این ذخایر بیش از ۲.۸ درصد در برابر دلار افزایش یافته است. سهم یوآن همچنین در برابر سایر دارایی های بانک مرکزی چین، به طور متوسط ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

اما در خصوص ذخایر طلا نیز، بانک مرکزی چین اعلام کرده که تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۲۲، مجموع ذخایر طلای یان بانک ۱۱۷.۲۴ میلیارد دلار بوده که این میزان در ماه نوامبر ۱۱.۶۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

در خصوص اقتصاد چین، آمارها ضد و نقیض هستند. در حالیکه مقامات اقتصادی این کشور بر ادامه روند رشد و خروج از رکود نسبی شکل گرفته تاکید دارند، آمار بسیاری از دولت های غربی نشان دهنده افول اقتصادی پکن در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha