۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
بالا بودن مصرف سرانه عسل در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

بالا بودن مصرف سرانه عسل در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مصرف سرانه ما در عسل از بالاترین مصارف سرانه دنیاست چرا که مصرف سرانه دنیا حدود ۵۰۰ گرم است، اما مصرف سرانه در کشور ما بیش از یک کیلوگرم است.

به گزارش بازار، حسین دماوندی نژاد در در دیدار با تشکل‌های دام و طیور استان آذربایجان شرقی، قرار گرفتن زنبور عسل در معاونت امور تولیدات دامی را اشتباه خواند و اظهار کرد: قرآن کریم در سوره‌های نحل و بقره از زنبورعسل نام برده است و این خود نشانه‌ای بر اهمیت زنبورعسل است و نباید در کشور ما تا این حد به این موجود بی توجهی شود.

وی با اشاره به ضرورت انتقال زنبورعسل به حوزه باغبانی و زراعت گفت: تولید ۱۲۰ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در کشور و کسب جایگاه هشتم در جهان، رد پای زنبور عسل را در خود دارد و برخی محصولات در باغات و مزارع تا صد درصد وابسته به زنبور عسل است و بدون حضور آن و به وسیله باد و حشرات دیگر امکان گرده افشانی را نخواهند داشت.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: در برخی از کشورها باغدار باید تا ۱۰۰ دلار هزینه به زنبوردار بپردازد تا زنبوردار کلونی زنبور خود را برای مدتی در باغ مستقر نماید، اما در کشور ما علاوه بر اینکه باغدار، هزینه‌ای از زنبوردار برای استقرار کلونی می‌گیرد، با برخی سمپاشی‌های بدون اطلاع، خسارت‌های ناگواری به زنبوردارها وارد می‌کنند.

دماوندی نژاد مهمترین خدمت زنبورعسل را مربوط به حوزه باغبانی و زراعت دانست و ادامه داد: مصرف سرانه ما در عسل از بالاترین مصارف سرانه دنیاست چرا که مصرف سرانه دنیا حدود ۵۰۰ گرم است، اما مصرف سرانه در کشور ما بیش از یک کیلوگرم می‌باشد که این مساله امیدوار کننده است علیرغم اینکه هزینه تولید عسل در کشور ما بالاست.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha