جایزه کیفیت جهان اسلام شامل کسب و کارهای کوچک هم می‌شود

جایزه کیفیت جهان اسلام شامل کسب و کارهای کوچک هم می‌شود

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: جایزه کیفیت جهان اسلام شامل کسب و کارهای کوچک هم می‌شود.

به گزارش بازار، احسان ساده، در گردهمایی آشنایی با مدل کیفیت جهان اسلام خطاب به مدیران کل استاندارد برخی استان‌های حاضر در گردهمایی افزود: با تبیین برنامه‌های جایزه کیفیت جهان اسلام در سراسر کشور و با نگاه یکسان به تمام صنایع اعم از کوچک یا بزرگ، حتی شرکت‌های نو پا در مسیر کیفیت قرار گیرند و از این جایزه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری جایزه ملی کیفیت که دو سال بر اساس مدل EFQM و پس از آن به صورت مدلی اقتباسی برگزار شد، گفت: برگزاری این جایزه بر عهده پژوهشگاه استاندارد به عنوان بازوی علمی و تحقیقاتی سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی افزود: این مدل بر مبنای دانش تخصصی روز با بهره گیری از مبانی فکری مدیریتی متناسب با ارزش‌های انقلابی و دینی و اسناد بالادستی و شرایط بومی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور در کارگروه تخصصی تدوین و بازنگری شده و به تصویب شورای سیاستگذاری جایزه خواهد رسید.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران، شکوفایی، خلاقیت، و نوآوری را جزو مفاهیم بنیادین مدل کیفیت جهان اسلام برشمرد و ادامه داد: این مدل ضمن هدایت عالمانه استعدادها و سرمایه‌های مادی و معنوی، به صورت نظام‌مند و یکپارچه بازمهندسی شده است.

وی با بیان اینکه تعالی و کیفیت باید از بدنه دولت آغاز شود، افزود: در یکصـــد و شـــانزدهمین جلسه شورای‌عالی اســـتاندارد، (شـــــنبه ۵ آذرمـــــاه ۱۴۰۱) به ریاست رئیس جمهور، سید ابراهیم رییسی، سازمان ملی استاندارد ایران موظف به تدوین روش اجرایی برگزاری جوایز کیفیت بخشی و شرکت در جایزه ملی کیفیت ایران توسط دستگاه‌های اجرایی شده است.

آقای ساده با بیان اینکه این مدل در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) طرح و مورد توجه اعضای این موسسه قرار گرفته است، گفت: مدل کیفیت جهان اسلام می‌تواند به عنوان مدلی مشترک برای ۵۷ کشور اسلامی عضو اسمیک قابل اجرا باشد.

ارتقای کیفیت کالا و خدمات در گرو تحولات اساسی در استانداردسازی

سرپرست پژوهشگاه استاندارد در این مراسم با اشاره به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور گفت: انتظار می‌رود تحولات اساسی در استانداردسازی رخ دهد تا شاهد ارتقای کیفیت کالا و خدمات به نحوی مطلوب باشیم.

آقای علی اصغر صباغ الوانی به ۵ پژوهشگاه، ۱۵ گروه پژوهشی و ۱۲۰ آزمایشگاه مرجع در پژوهشگاه استاندارد اشاره کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در پژوهشگاه استاندارد، سعی داریم قدم‌های مثبت و متفاوتی را در رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد ایران در جهت ارتقای کیفیت کالا و خدمات برداریم.

نخستین گردهمایی آشنایی با مدل کیفیت جهان اسلام، با حضور مدیران بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی، شرکت‌های بازرسی همکار استاندارد، مدیران کنترل کیفیت و صنعتگران در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد. در این گردهمایی، اعضای حاضر با ابعاد مختلف نظام نامه جایزه کیفیت جهان اسلام و روش اجرای این جایزه آشنا شدند.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha