۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

بهای هر اونس طلا با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلای جهانی امروز پنجشنبه ثابت ماند و نزدیک به بالاترین حد هفت ماهه در جلسه قبل بود، در حالی که فعالان بازار برای اطلاعات مشاغل ایالات‌متحده آماده می‌شدند که می‌تواند بر مسیر سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

بهای هر اونس طلا با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد به ۱۸۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

گزارش اشتغال ملی آمریکا و به دنبال آن داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده منتشر خواهد شد. صورتجلسه روز چهارشنبه نشان داد که همه مقامات در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ۱۳ تا ۱۴ دسامبر توافق کردند که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را کاهش دهد.

شمش به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر بر طلای بدون بازده تاثیر می‌گذارد. بر اساس یک نظرسنجی که نشان می‌دهد رکود اقتصادی اتحادیه اروپا ممکن است به اندازه‌ای که انتظار می‌رود عمیق نباشد، فعالیت تجاری منطقه یورو در پایان سال گذشته کمتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۹۱۶.۷۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸۱ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha