۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
صرفه‌جویی یک میلیون دلاری با تولید کیت‌های ژنتیک

صرفه‌جویی یک میلیون دلاری با تولید کیت‌های ژنتیک

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: به رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، تولید و به کارگیری کیت‌های ژنتیک حدود یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای پزشکی قانونی داشته است.

به گزارش بازار، عباس مسجدی در جلسه هیات امنای مرکز تحقیقات پزشکی قانونی که با حضور دکتر الفت معاون توسعه قوه قضائیه، دکتر رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سایر اعضای هیئت امنای مرکز تحقیقات پزشکی قانونی برگزار شد، با تاکید بر اینکه مراکز تحقیقاتی باید محصول محور باشند، گفت: در سال گذشته اولین محصول خروجی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی که همان کیت‌های ژنتیک بود توسط رئیس قوه قضاییه رونمایی شد که این مهم دستاوردی بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با رونمایی از این محصول ایران به پنجمین کشور تولید کننده کیت ژنتیک در این سطح از استانداردها در جهان تبدیل شد و هم اکنون کیت‌های تولید شده، در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسجدی با بیان اینکه در آینده کیت‌های ژنتیک مرکز تحقیقات در اختیار آزمایشگاه‌های خصوصی نیز قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت خاص پرونده‌های ژنتیک، پزشکی قانونی در آزمایشگاه‌ها تنها از کیت‌هایی استفاده می‌کند که دقت بسیار بالا داشته و ضریب خطای بسیار پائینی داشته باشند و کیت‌های تولیدی مرکز تحقیقات که هم اکنون مورد استفاده آزمایشگاه‌های ژنتیک قانونی است از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردارند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: پس از تولید کیت‌های ژنتیک موضوع رسیدگی به پرونده ۸۰ هزار خانواده‌ای که فرزند دارای مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی داشتند در دستور کار سازمان قرار گرفت و به دنبال آن تفاهم‌نامه‌ای با وزارت رفاه امضا شد که در قالب آن کار تعیین هویت این فرزندان و صدور مدارک هویتی برای آنان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه جرئت و اعتماد به‌ نفس نخبگان جوان مرکز تحقیقات در تولید و بومی سازی محصولات بسیار قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: دیگر محصول تولید شده در این مرکز دستگاه هموژنایزر است. با توجه به رشد قابل توجه قیمت نمونه خارجی این محصول، نخبگان مرکز تحقیقات تمام نیرو و تلاش خود را به کار گرفتند و در سال گذشته موفق به بومی سازی دستگاه هموژنایزر شدند.

کد خبر: ۱۹۸٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha