۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
بازار صادراتی خوبی برای مرکبات تعریف نشده است
در گفتگو با بازار؛

بازار صادراتی خوبی برای مرکبات تعریف نشده است

ساری- رزاقی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: بازارهای صادراتی خوبی برای مرکبات تعریف نکردیم و محصول روی دست باغداران مانده است.

حسن رزاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که در زمینه مرکبات با سرریز تولید روبور هستیم، گفت: سرانه مصرف با میزان تولید برابری ندارد زیرا در استان میزان تولید سه میلیون تن است و بررسی ها نشان می دهد محصول روی دست باغدار می ماند.

وی با اشاره به این که بازارهای صادراتی خوبی را برای مرکبات مشخص نکردیم، افزود: روند پروسه تولید نیز به گونه ای است که دنیا خریدار محصولات ما نیست و باید این مشکلات را رفع کنیم.

رزاقی با اظهار این که به بازاررسانی محصولات کشاورزی باید توجه کنیم، گفت: در سطح کشور ۲۶۱ هزار هکتار از مزارع زیر کشت گیاهان دارویی است و طبق سند توسعه گیاهان دارویی قرار است در افق ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار در کشور برسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تولید و عرضه فله ای را از جمله مشکلات گیاهان دارویی ذکر کرد و گفت: کنون این محصول خام فروشی می شود و اگر به این روال ندهیم بهتر است زیرا مشکلات کنونی مرکبات در آینده نه چندان دور گریبان گیاهان دارویی را خواهد گرفت.

وی پیشنهاد کرد که کارهای تحقیقاتی به سمت وسوی بازرگانی و بازار محصولات کشاورزی سوق داده شود زیرا اکنون علاوه بر تولید متولی بازار و بازرگانی نیز هستیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      باغدار ها چه گناهی دارند که با این کود وسم گرون .قیمت پرتقال سر باغ به قیمت سه سال پیش هست ور صورتی که طول این سه سال همه چی ۱۰ برابر شده