۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
پیش‌بینی تولید ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

پیش‌بینی تولید ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می شود امسال ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شود.

به گزارش بازار، حسین دماوندی‌نژاد در حاشیه نشست مدیران طیور سازمان‌های جهادکشاورزی کشور در تبریز ب بیان اینکه با بیان این که ظرفیت تولید گوشت مرغ در کشور سه میلیون تن است افزود: تامین کامل بازار گوشت مرغ کشور تاکنون تحقق یافته است و ۱۰۰ هزار تن نیز تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.

دماوندی نژاد همچنین اعلام کرد: ۱.۲ میلیون تن تولید تخم‌مرغ در سال جاری پیش‌بینی شده است که علاوه بر تامین آن ۸۰ هزار تن دیگر صادرات خواهیم داشت.

این مقام مسوول یادآور شد: مداخلات موجب فراز و فرود شده است، اما باید به این منطق که نظام، نظام عرضه و تقاضا است توجه شود حتی علاوه بر تامین کامل نیازهای داخلی طیور می‌توانیم به نیاز تا ۱۰ میلیون جمعیت پیرامونی کشور پاسخ دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حمایت از تولید موجب حفظ آرامش بازار می‌شود.

دماوندی‌نژاد همچنین با اشاره به گذشت حدود ۹ ماه از اجرای طرح بزرگ اصلاح ساختار اقتصادی به خصوص در بخش کشاورزی و بخش طیور کشور، گفت: در آغاز با توجه به عظمت این طرح نگرانی‌هایی وجود داشت، اما با تلاش وزارت جهادکشاورزی موضوع مدیریت شد و اکنون تولید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ، تخم‌مرغ و سایر فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی شرایط مناسبی است.

دماوندی نژاد همچنین گفت: مقرر بود در اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار این بخش قرار گیرد که بخشی از آن دریافت شده و امیدواریم بخش باقی مانده نیز به موقع در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: البته در دریافت تسهیلات بانکی برای بهسازی و نوسازی مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و اماکن تولیدی یک مقدار عقب ماندگی داریم که بر این اساس در سال آینده در برنامه هفتم توسعه برای ارتقای سطح تسهیلات عزم جدی داریم.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha