۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
آمازون از اعطلای تسهیلات بانکی به مشتریان برای افزایش قدرت خرید آنها خبر داد
تلاش فروشگاه های بزرگ اینترنتی جهان برای حفظ بازار؛

آمازون از اعطلای تسهیلات بانکی به مشتریان برای افزایش قدرت خرید آنها خبر داد

شرکت آمازون که از پیشگامان بزرگ اقتصاد دیجیتال در جهان محسوب می شود، از امضای قرارداد ۸ میلیارد دلاری با تعدادی از شرکت های ارائه دهنده وام در آمریکا برای اعطای تسهیلات به مشتریان خود خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت آمازون که از پیشگامان بزرگ اقتصاد دیجیتال در جهان محسوب می شود، از امضای قرارداد ۸ میلیارد دلاری با تعدادی از شرکت های ارائه دهنده وام در آمریکا برای اعطای تسهیلات به مشتریان خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، آمازون اعلام کرده که طول مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات ۳۶۵ روز بوده که البته امکان تمدید یک سال دیگر برای آن وجود خواهد داشت. این شرکت آمریکایی، دلیل این اقدام خود را وضعیت نامساعد اقتصاد جهانی در سطح کلان و کاهش قدرت خرید مشتریان طی ماه های گذشته اعلام کرده که امیدوار است از این طریق، بتواند بازرا خود را رونق داده و مشتریان را به خرید بیشتر به صورت اقساطی و اعتباری ترغیب نماید.

لازم به ذکر است، کاهش خریدهای مشتریان خرد در آمریکا و دیگر کشورهای جهان منجر به ریزش سنگین ارزش سهام آمازون تا نزدیک به ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۲ شد؛ موضوعی که مدیران آمازون و دیگر فروشگاه های آنلاین بزرگ جهان را به نگرانی شدید واداشته است.

اما اکنون آمازون امیدوار است با امضای قرارداد با بانک های بزرگی چون DBS و میزوهو بتواند بار دیگر، مشتریان خود را ترغیب به خرید بیشتر نماید. کاهش بیکاری و تورم طی یک سال گذشته در کشورهای صنعتی منجر به کاهش قدرت خرید مردم در این کشورها شده است. موضوعی که سهام بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی را با افت ارزش سنگین و ریزش بی سابقه مواجه ساخته و بسیاری از آنها، کارکنان خود را طی این مدت تعدیل کرده اند.

کد خبر: ۱۹۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha