۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
قیمت طلا همچنان در مسیر صعودی قرار دارد| لزوم توجه به گزارش شاخص PMI آمریکا در روز چهارشنبه
تحلیل بازار طلا؛

قیمت طلا همچنان در مسیر صعودی قرار دارد| لزوم توجه به گزارش شاخص PMI آمریکا در روز چهارشنبه

قیمت طلا در بازارهای جهانی در اوایل صبح روز چهارشنبه به وقت بازارهای اروپا همچنان در حاشیه بازار روی ۱۸۴۴ دلار معامله می شود که طی شبانه روز گذشته حدود چهار دلار افزایش یافته است.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا در بازارهای جهانی در اوایل صبح روز چهارشنبه به وقت بازارهای اروپا همچنان در حاشیه بازار روی ۱۸۴۴ دلار معامله می شود که طی شبانه روز گذشته حدود چهار دلار افزایش یافته است.

با اینحال، گاوهای بازار به دنبال شکستن مقاومت مهم قیمت طلا روی ۱۸۵۰ دلار هستند که همه چیز در این حرکت به گزارش امروز شاخص تولید PMI باز میگردد که قرار است از سوی فدرال رزرو اعلام شود.

مسیر افزایش قیمت طلا طی روزهای گذشته به طور کلی ناشی از افت شاخص دلار بوده که البته این شاخص صبح امروز با اندکی افزایش به بالای ۱۰۴ رسید. اما دلیل ریزش چند روزه آن به کاهش بازدهی اوراق ده ساله خزانه آمریکا به زیر ۳.۷۳ درصد باز می گردد که هنوز نشانه ای از افزایش مجدد این بازدهی به چشم نمی خورد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا همچنان در مسیر صعودی قرار دارد| لزوم توجه به گزارش شاخص PMI آمریکا در روز چهارشنبه

افزایش قیمت طلا طی روزهای گذشته به لحاظ فنی، ناشی از موفقیت گاوها برای عبور از مقاومت مهم ۱۸۲۴ دلار و تبدیل آن به نقطه حمایت است. قیمت طلا همچنین در محدوده بالای EMA ۲۰ و ۵۰ روزه در حرکت است که به ترتیب در نقاط ۱۸۴۱.۱۴ و ۱۸۳۳.۵۰ دلار قرار دارند.

همچنین شاخص RSI ۱۴ نیز بین ۶۰ تا ۸۰ در حرکت بوده که نشان دهنده حفظ روند صعودی قیمت طلا است. لذا به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در صورت هم سو شدن با گزارش امروز PMI در آمریکا، ادامه داشته باشد. با اینحال، باید منتظر اعلام این گزارش مهم در ایالات متحده ماند و دید که طلا و دیگر دارایی هایی که اساس بر خلاف جهت شاخص دلار حرکت می کنند، به کدام سمت و سو خواهند رفت.

کد خبر: ۱۹۷٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha