۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
جریمه سنگین تسلا در کره جنوبی

جریمه سنگین تسلا در کره جنوبی

مسئولان و مقامات سازمان نظارت بر رقابت شرکت‌ها در کره جنوبی اعلام کردند شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا به علت تبلیغات دروغ در این کشور به پرداخت جریمه محکوم شده است.

به گزارش بازار، مسئولان و مقامات سازمان نظارت بر رقابت شرکت‌ها در کره جنوبی امروز اعلام کردند شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا به علت تبلیغات دروغ در این کشور به پرداخت جریمه محکوم شده است.
به گزارش بازار، سازمان نظارت بر رقابت شرکت‌ها در کره جنوبی اعلام کرد شرکت خودروسازی تسلا به دلیل تبلیغات نادرست در کره جنوبی به پرداخت ۲.۲ میلیون دلار (۲.۸۵ میلیارد وون) جریمه شده است.

بر اساس اعلام این سازمان، در هوای سرد مسافت طی شده به ازای هربار شارژ برای خودروهای تسلا در این کشور حدود ۵۰ و نیم درصد کاهش می‌یابد. این در حالی است که این شرکت در پایگاه اینترنتی خود به زبان کره‌ای خلاف این واقعیت را نوشته بود.

تسلا همچنین از ذکر این نکته صرف نظر کرده است که سرعت شارژ خودرو بسته به نوع شارژر، دمای بیرون و سطح شارژ باتری به طور قابل توجهی تغییر می‌کند.

سازمان نظارت بر رقابت شرکت‌ها در کره جنوبی در بخش دیگر از گزارش خود خاطر نشان کرده است که تسلا درباره میزان صرفه‌جویی در سوخت و شارژ شدن نیز برای مشتریان خود به درستی اطلاع رسانی نکرده است. به عنوان مثال این شرکت باید در کتابچه راهنمای خودرو تاکید می‌کرد که شارژ شدن خودرو الکتریکی به عوامل مختلفی مانند سرعت شارژ و سیاست یارانه‌ای دولت بستگی دارد.

هنوز مسئولان و مقامات این شرکت خودروسازی آمریکایی به این خبر واکنش نشان نداده اند. اما همین شرکت روز دوشنبه این هفته اعلام کرد یک میلیون و ۳۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی به مشتریان در سراسر جهان فروخته است. این میزان فروش در مقیاس سالانه یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، حدود ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. با این حال این رقم با رقمی که روزنامه وال استریت پیش بینی کرده بود خیلی کمتر است.

از نظر ارزش سهام، تسلا در سالی که گذشت عملکرد خوبی نداشت. توضیح آنکه پس از افزایش ارزش سهام شرکت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، سهام این خودروساز در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۵ درصد سقوط کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha