۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
کاهش صادرات نفتی با افزایش صادرات محصولات کشاورزی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

کاهش صادرات نفتی با افزایش صادرات محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی کشور به محصولات کشاورزی ایران علاقمند هستند که باید به این قابلیت ارزآوری کشور توجه جدی شود.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نخستین نشست کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران و برزیل، با یادآوری حل و فصل موضوع محصولات کشاورزی مرجوعی به روسیه و توافقات صورت گرفته برای صادرات کیوی به هند افزود: مسئولان امر با نظارت ظریف و جدی به منظور حفظ نباتات و محصولات باغی کشور پای کار آمده اند تا مشکلات در این زمینه حل و فصل شود.

وی همچنین با اشاره به حذف تعرفه صادرات محصولات کشاورزی در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور گفت: مسیر صادرات محصولات کشاورزی نباید متوقف شود و باید با مشخص کردن نیاز داخلی به محصولات کشاورزی، مازاد آن را برای صادرات برنامه ریزی کنیم، زیرا هرگونه وقفه در این امر موجب تصاحب بازار ایران از سوی دیگر کشورها خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس روی کارآمدن دولت جدید برزیل را موقعیت مناسبی برای توسعه روابط تجاری ایران با این کشور به ویژه در بخش کشاورزی دانست و افزود: برزیلی‌ها به محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مشتقات نفتی و خشکبار ایران نیازمند هستند و تنها مشکل در مسیر صادرات این محصولات و ترمیم تراز منفی تجارت با برزیل، رفع مشکل بروکراسی اداری در کشورمان است.
آقای عسکری تاکید کرد: در حوزه تقنینی آنچه به منظور توسعه صادرات لازم است در مجلس تصویب خواهد شد، زیرا چنانچه بتوانیم به صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی به صورت جدی بپردازیم به تدریج می‌توان شیرهای صادرات نفت و گاز را برای ذخیره آیندگان بست.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha