۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
سپاه آماده انتقال تکنولوژی بدون قصد ورود به خودروسازی| تارا برقی و تی اف۲۱ به کمک سپاه ساخته می شود
پاسخ سخنگوی سپاه پاسداران به «بازار»

سپاه آماده انتقال تکنولوژی بدون قصد ورود به خودروسازی| تارا برقی و تی اف۲۱ به کمک سپاه ساخته می شود

سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به بازار گفت: مجموعه سپاه پاسداران هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودرو ندارند، اما از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش به صنعت خودرو دریغ نمی کند.

بازار؛ گروه خودرو: ظهر دیروز شرکت تام ایران خودرو مراسمی جهت گرامی داشت سومین سالروز شهادت برگزار کرد، محور اصلی این مراسم اشتغالزایی و کاهش ارزبری حاصل از فعالیت های دانش بنیان بود که در این مراسم سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه حضور داشتند. در آغاز این مراسم کیوان وزیری مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو به عنوان نخستین سخنران به معرفی فعالیت ها و دستاوردهای جامع این شرکت پرداخت. دومین سخنران این مراسم سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با اشاره به توانمندی های تکنولوژی صنایع نظامی در پیش برد توسعه کشور، اظهار داشت؛ «سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی آمادگی کامل برای انتقال توامندی های خود که حاصل تجارب و علم دانشجویان برتر دانشگاه های صنعتی کشور است را در اختیار سایر صنایع به ویژه صنعت خودروسازی قرار دهد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی کامل برای انتقال تجربیات خود به صنایع به ویژه صنعت خودرو دارد

سپاه برنامه ورود به صنعت خودرو را ندارد

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه صنایع نظامی دانش و تکنولوژی بالاتری نسبت به سایر صنایع در اختیار داشته و آیا حاضر به انتقال این تکنولوژی به شرکت های خودروسازی و فعالیت در این حوزه، گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی کامل برای انتقال تجربیات خود به صنایع به ویژه صنعت خودرو دارد که در همین رابطه سردار حاجی زاده که در بخش موشکی فعال هستند، جلساتی در صنایع خودروسازی داشتند. احساس ما این هست که در مجموعه فنی و مهندسی شرکت های خودروسازی نیازی به تکنولوژی صنایع نظامی نیست. به نظر می رسد که در حوزه سیاستگذاری مدیریتی کمبود وجود دارد.»

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توانمندی خودروسازان در مباحث فنی، اظهار داشت: مدعی عدم کمبود یا ضعف فنی در صنایع خودروسازی نیستیم، ولی معتقدم خودروسازان نیاز فنی چندانی به حضور سپاه جهت رفع نیاز ندارند. باتوجه به ورود سپاه پاسداران در حوزه های مختلف، برآورد این ارگان ضعف سیاستگذاری در ساختار صنعت خودرو به جای کمبود نیروی انسانی یا نبود تکنولوژی است. اگر گفته می شود که کره ای ها همزمان با کشور ما به صنعت خودرو ورود کردند و قیاس شکل می گیرد، این مورد ناشی از نبود سیاستگذاری ها صحیح بوده که مسئولین مربوطه راهکار برون رفت از آن را ارائه خواهند داد.

سپاه آماده انتقال تکنولوژی بدون قصد ورود به خودروسازی| تارا برقی و تی اف21 به کمک سپاه ساخته می شود

سردار شریف در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «بازار» اظهار در خصوص برنامه های سپاه پاسداران برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال جاری، توضیح داد: «مجموعه سپاه پاسداران هر ایده ای که در حوزه فعالیت های مرتبط را توسط دانشجویان دریافت کرده است، استفاده کرده است. البته این به معنای به ثمر رسیدن صد درصد طرح ها نیست، به عنوان مثال در بخش هوا و فضا هر نفری که ایده در این حوزه داشته جذب و تمام امکانات در اختیارشان قرار گرفته است. شرط ما نیز این بوده که تمام امکانات در اختیار شما هست و اگر طرحشان به ثمر رسید، سپاه از آن استفاده خواهد کرد.»

مجموعه سپاه پاسداران هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودرو ندارند، اما از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش به صنعت خودرو یا سایر صنایع دریغ نخواهد کرد

وی، افزود: مجموعه سپاه پاسداران هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودرو ندارند، اما از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش به صنعت خودرو یا سایر صنایع دریغ نخواهد کرد. زیرا اساس فلسفه وجودی سپاه پاسداران بالندگی کشور و حفاظت از دستاوردهای آن است. اینکه مقایسه میان صنعت خودرو و موشک سازی وجود دارد، باید اشاره داشت که آلمانی ها در شرایط جنگی خودرویی را برای نبرد تولید کردند که بعدها توسط همان شرکت سازنده یا فولکس واگن تجاری سازی و عرضه بازار شد. بنابراین قطعا تفاوت میان خودروسازی و موشک سازی وجود دارد و انتقال دانش از صنایع نظامی به صنعت خودرو می تواند اثر بخش باشد.

شریف با اشاره به بحث توانمندی های الکترونیک، هوا و فضا سپاه و رشد فناوری های جدید در صنعت خودرو بیان کرد: افراد باتجربه و اثرگذار مانند دکتر منطقی در صنعت خودرو وجود دارند که تجربه فعالیت در صنایع نظامی و صنعت خودروسازی را دارند. بنابراین افراد باتجربه و صاحب دانش در این حوزه صنعتی فعال هستند، قبول داریم که جوانان خلاق تر هستند، بنابراین فارغ التحصیلان را جذب کردیم که دستاوردهای قابل توجهی داشتند.

تولید تارا برقی به کمک سپاه پاسداران

کیوان وزیری مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی برانیکه تارا برقی در چه مرحله ای از ساخت قرار دارد، گفت: «مراحل طراحی تارا برقی به اتمام رسیده و اکنون این محصول در فرآیند صحه گذاری است. براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۲۰ نمونه تارا برقی تولید خواهد شد. باتوجه به اینکه ایستگاه های شارژ این خودروها یکی از زیرساخت های مهم است، شرکت مپنا در حال ریل گذاری ایستگاه های مورد نیاز است.»

برای تولید تارا برقی همکاری گسترده میان گروه صنعتی ایران خودرو و سپاه پاسداران برای تولید قطعات شکل گرفته است

وزیری با بیان اینکه وظیفه تامین و تولید خودرو برقی در کنار فراهم کردن زیرساخت آن به گروه صنعتی ایران خودرو سپرده شده است، به «بازار» توضیح داد: «برای تولید تارا برقی همکاری گسترده میان گروه صنعتی ایران خودرو و سپاه پاسداران برای تولید قطعات شکل گرفته است. سپاه پاسداران به تکنولوژی رسیده و این کمبود در صنعت خودرو وجود دارد، با همکاری سپاه پاسداران صنعت خودرو نیز به تکنولوژی مورد نیاز خواهد رسید. این اراده در صنعت خودروسازی با دو محصول جدید ایران خودرو به منصه ظهور خواهد رسید.»

سپاه آماده انتقال تکنولوژی بدون قصد ورود به خودروسازی| تارا برقی و تی اف21 به کمک سپاه ساخته می شود

مدیرعامل تام در پایان با اشاره به رویکرد وحدت رویه و وحدت کلمه در همکاری و انتقال دانش فنی از سپاه پاسداران به صنعت خودرو، بیان کرد: «همانطور که اشاره کردم همکاری قابل توجهی میان گروه صنعتی ایران خودرو و سپاه پاسداران شکل گرفته است، نتیجه این همکاری را می توان روی محصولات جدید این خودروسازی که در سال جاری تعریف شدند مانند تی اف ۲۱ مشاهده کرد.»

کد خبر: ۱۹۷٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha