۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
مشقت تولید میوه خشک در سیستان| تولیدکننده متضرر می شود
کار آفرین سیستانی مطرح کرد:

مشقت تولید میوه خشک در سیستان| تولیدکننده متضرر می شود

سیستان- جاودان، کار آفرین و فعال اقتصای حوزه سیستان گفت: قیمت بالای میوه در میادین شهر زابل سبب شده تا هزینه های تولید میوه خشک در منطقه بالا برود.

مهین جاودان در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از کسب و کارهای سود آور تولید میوه خشک است اما این حرفه در سیستان با چالش هایی روبرو است.

کار آفرین و فعال حوزه اقتصادی، گفت: به دلیل خشکسالی های چندین ساله انواع میوه های مصرفی مردم منطقه از دیگر نقاط استان و کشور وارد می شود.

جاودان افزود: وقتی برای خرید میوه جهت خشک کردن به میادین مراجعه می کنم اغلب میوه ها درجه ۳و ۴ هستند و از کیفیت خوبی برخورار نیستند.

وی تصریح کرد: برای تولید محصول خوب و با کیفیت باید از میوه های رسیده استفاده شود، هر چقدر میوه ها رسیده و تازه باشند، مزه میوه های خشک شده خوشمزه تر خواهد بود.

کارآفرین و فعال اقتصادی منطقه سیستان، گفت: به ناچار میوه مورد نیازم را از فروشگاههای لاکچری با قیمت بسیار بالا تهیه می کنم و میوه ای که یک تولید کننده دیگر در استانی مثله گلستان به قیمت هر کیلو ۱۰ هزار تومان از مزارع و یا از مزرعه خودش برداشت می کند، من به قیمت کیلویی ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان خریداری می کنم.

جاودان افزود: شما برای تولید یک‌کیلو چیپس میوه به ۱۰ کیلو میوه تازه نیاز دارید؛ یعنی هر کیلو میوه حدود صد گرم میوه خشک می‌دهد.

وی تصریح کرد: بدلیل وارداتی بودن مواد اولیه قیمت تمام شده محصول در سیستان بالا می رود و این تفاوت قیمتها به ضرر تولید کننده است چرا که تولیدکنندگان دیگر مناطق محصولشان را ارزانتر راهی بازار می کنند و از فروش بهتری برخوردار می شوند.


کد خبر: ۱۹۷٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha