۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
صادرات نفت و میعانات گازی رکورد زد| نرخ رشد نقدینگی در مسیر کنترل
سخنگوی دولت:

صادرات نفت و میعانات گازی رکورد زد| نرخ رشد نقدینگی در مسیر کنترل

بهادری، سخنگوی دولت با اشاره به نرخ رشد سه و چهار دهم درصدی نقدینگی، گفت: این رقم نشان‌دهنده کنترل رشد نقدینگی است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری که ساختمان کوثر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همه مدافعان امنیت جهانی، گفت: این روز نماد و الگوی وحدت و مودت ایرانیان است.

سخنگوی دولت درباره دستاوردهای دولت در فصل پاییز بیان داشت: در فصل پاییز بیش از ٣۵ میلیارد دلار در ١٠ ماه نخست سال ارز عرضه شده است؛ از عرضه ٢٢ میلیارد دلاری مدت زمان مشابه سال گذشته به ٣۵ میلیارد دلار طی امسال رسیدیم.

وی افزود: تقریبا سه‌برابر تقاضای ارز، عرضه ارز داشته‌ایم و نشان می‌دهد که کفاف مخارج ارزی را داریم. همچنین با اجرای قانون جدید درباره چک شاهد وصول ۹۳ درصدی چک‌ها هستیم.

بهادر جهرمی اظهار داشت: گازهای مشعل که یکی از منابع آلودگی هوا بودند شاهد کاهش ٣٠ درصد آلودگی آن‌ها بودیم که در گذر زمان آثار زیست‌محیطی را خواهیم دید.

سخنگوی دولت درباره طرح آبرسانی سنندج در پاییز تصریح کرد: این اقدام جهادی در دولت برای رفع تنش‌های آبی مرحله به مرحله آثار خود را در کشور به جا می‌گذارد.

وی همچنین درباره کنترل نرخ رشد نقدینگی بیان داشت: در پاییز نرخ رشد سه و چهار دهم درصدی را نشان می‌دهد که بیانگر کنترل این مسیر است.

سخنگوی دولت ادامه داد: از آغاز دور جدید تحریم‌ها رکورد نفت خام و میعانات گازی در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نسبت به گذشته بودیم و رکورد صادرات نفت در ماه گذشته شکسته شد.

وی در ادامه تشریح دستاوردهای دولت در فصل پاییز از رشد ترانزیت کالا در ۶ ماهه نخست خبر داد و اضافه کرد: دانشمندان ایرانی توانستد به توان ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌های سخت در پاییز دست یابند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال ایرنا درباره محورها و کلیات لایحه بودجه و سیاست اصلی دولت در بودجه سال آینده، گفت: نگاه دولت آن است که از معیشت مردم حمایت شود. برخی نوآوری‌ها در سند بودجه شکل گرفته است که جزئیات آن پس از ارائه به مجلس توسط سخنگوی اقتصادی دولت ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha